Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg indberette - toldservice

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har bestilt en vare fra Singapore som privatperson. Pakken er havnet i toldservice, med beskeden "Mangler importdokumentation. Vi kontakter modtager".

Nu har jeg fået fysisk post fra Post Danmark om at jeg skal sende dem følgende på mail:
Ordrebekræftelse, eller anden form for dokumentation om købet, med info om købsted, beskrivelse af varen og pris. 

Varen er et sportsur, som er vundet over en Ebay auktion. Jeg betalte ca. 1.500 Kr.inkl. fragt. Uret er fra Casio og herhjemme koster det ca. 4.000 kr.

Hvad bør jeg vedlægge af dokumentation mener I? Har jo ingen faktura som sådan, men kan vel vedlægge en 'order confirmation' på købet?

Og hvilken pris bør jeg skrive som værdi? Ville man her være et skarn hvis man satte prisen relativt lavt?

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager bare en kopi af ebay aktionen der viser prisen og evt dokumentation for fragten (som normalt også ses på ebay dokumentation) evt kopi af bankoverførsel fra konto kan de finde på at kræve.

Du skal sætte prisen til lige præcis det den koster inkl. fragt = det du har betalt over bugten - for told vil se bevis for det når de spørger, og jeg har også være ude for at de ville kunne se URL for ebay transaktionen så man ikke kunne fuske med at ændre noget (jeg går ud fra det er som privat du har købt det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er som privat køb det her.

Ok så vedlægger jeg alt dette. Det underlige er bare at jeg kom dem i forkøbet i sidste uge, ved netop at sende dem al den dokumentation, før de nu har sendt mig denne besked.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, det var givrigt! :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)