Kære Aminoer Regnskab og Dinero er ikke min stærke side, hvilket mit spørgsmål sikkert allerede har afsløret :) Jeg har en særskilt konto for PayPal. Jeg modtager USD, GBP og EUR betalinger igennem PayPal, og jeg overfører dem så sjældent som muligt til min bank i Danmark. Men, jeg har jo behov for at bogføre kurstab/kursgevinster i regnskabsprogrammet (Dinero). Hvordan gør jeg det bedst? Vil følgende fremgangsmåde være gangbar? Først oprette en ny konto på kontoplanen, evt. med nr. 7415 og navnet "PayPal valutakursdifferencer" Derefter bogføre en linje i kassekladden med følgende værdier: Beskrivelse: "Regulering" Bilag: blank Beløb: "10" (hvis værdien af PayPal beholdningen er 10 kroner mindre værd nu) Modkonto: "7415" Er det en fornuftig måde at klare det på? Eller rabler det for mig :) Mvh Joel |
det ser vel fornuftigt nok ud - ellers må dinero support reagere men det ser fornuftigt nok ud
Pas på at paypal jo kan låse ens konto ved dispute så lad det ikke være hele din formue der står der
vh John