Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi eller jeg? -Er kommet i problemer på detbatforum

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er ved at starte denne side op:

www.realkreditkonsulenten.dk

Som et led i at skaffe lidt erfaring med mut system, samt at skabe lidt goodwill, tænkte jeg at hjælpe folk med spørgsmål på diverse internetfora. Uden beregning, og uden den "gå over på min side" attitude. Men jeg blev ikke specielt godt modtaget på fx mybanker, hvor specielt 1 af dem går meget op i at jeg har skrevet "vi" og ikke "jeg". Indlægget kan ses her:

http://www.mybanker.dk/debat/bolig/7898-bolig-laan

Virksomhdeden består af mig der laver beregningerne og kundekontakten, samt en der står for at lave hjemmesiden, samt alt det grafiske. 

1. BØR jeg skrive  vi eller jeg?  på hjemmesiden har jeg holdt mig til vi, men bør dette også være jeg?

2. Hvordan bør jeg adressere denne debattør, der tydeligvis ikke vil mig det godt?

Håber jeg kan få lidt hjælp herinde, hvor tonen trods alt ser ud til at være lidt mere venlig :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du kun er dig selv, hvordan vil du så ærligt kunne forsvare "vi"?

Det er vist kun de kongelige der omtaler sig selv som "vi" - alle andre bør holde sig til "jeg" - med mindre de har orm :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kongelig er jeg nu ikke.

Dels er vi jo 2, da der også er 1 der laver hjemmesiden (den slags er ikke lige min styrke), dels ved jeg jo ikke om der bliver mulighed for at ansætte en mere, hvis det skulle blive en succes (meget meget meget langt fra dette endnu)

Men hører hvad du siger... 'jeg' er det bedste.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

jeg synes du skal springe op og falde ned på en sur debatør på mybanker som gider bruge tid på diskussion om vi eller jeg. 

Det kunne ha lidt betyding  hvis du skrev som om du var et stort advokatkontor eller en bank men om du bruge vi (fordi du mener du skriver som virksomhed/selskab og måske tilmed er 2) eller jeg er for mig at se rent flueknepperi som du bare skal ignorere

der er vel masser af enkeltmandsvirskomheder der skriver "vi tager varer retur efter reglerne i xxx" uden at man derfor tror dronningen er ansat :))

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg synes du skal springe op og falde ned på en sur debatør på mybanker som gider bruge tid på diskussion om vi eller jeg. 

Det kunne ha lidt betyding  hvis du skrev som om du var et stort advokatkontor eller en bank men om du bruge vi (fordi du mener du skriver som virksomhed/selskab og måske tilmed er 2) eller jeg er for mig at se rent flueknepperi som du bare skal ignorere

der er vel masser af enkeltmandsvirskomheder der skriver "vi tager varer retur efter reglerne i xxx" uden at man derfor tror dronningen er ansat :))

vh John H

Yes Og så god lørdag !!!!">

Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John Hannover. Det lyder nu engang mere naturligt og professionelt at skrive "vi", hvilket referere til virksomheden som du repræsentere. Der er ofte flere korrekte måder at bruge sproget. 

Fra Nuuk
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er dig selv, bør du skrive "jeg", da dette giver dig større troværdighed. Det er fint at være selv, så længe at du ikke skaber større forventning end det du er og kan levere til dine kunder. 

Hvis du er en del af et netværk f.eks. med tilknyttede freelancere, partnere eller har ansatte, kan du fint skrive "vi", uden at det kan påvirke din troværdighed. 

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg" vil til hver en tid være mere personligt end "vi", da du med førstnævnte personligt vil løse dine kunders problemer.

Som en anden herinde nævner lyder "vi" mere professionelt; men jeg tvivler på, at det ene giver bedre resultater end det andet.

Skriv hvad du synes lyder mest naturligt. 

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han ikke har andet at lave end at svine folk til. så ved da hvor vi ikke skal handle fremover. ham skal du bare glemme. som han skriver så kan alle jo selv henvende sig til kredit selskaberne og finde den bedst mulig løsning.  men det er jo det samme som forsikring og Pension. her kan man også selv henvende sig til selskaberne  alligevel vælger mange at bruge en mægler. typisk fordi mægleren kender markedet bedre. og det skulle jo også gerne være din kompetance, vi eller jeg totalt bedøvende ligegyldigt. bruger du jeg så ved kunderne at du er en enkeltmandsvirksomhed. bruger du vi vil de automatisk tro du er lidt større. 

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de fine svar.

Kan se feltet er lidt broget her, men at der måske kan være noget om at det ligner at man pynter sig med lånte fjer, ved at insinuere at man er større end man er, ved at sige "vi". 

Måske jeg vil vinde mere troværdighed ved at bruge "jeg". 

Jeg forsøger iøvrigt at stable en reel og gedin virksomhed på benene her.. altså jeg er ikke bare ude efter et par hurtige ekstra penge eller lignende. Det her er noget jeg skal leve af! Er der nogen der har gode råd til hvordan man bliver taget mere seriøst. Jeg har intet imod at kæmpe for det (arbejde gratis i en periode eller noget i den stil).  Jeg vil gerne forsøge at skille mig ud fra de lidt mindre seriøse i branchen. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)