Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hus med bekendt, trods RKI. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude:)

Jeg har fået mulighed for at købe et gammelt hus og derved nedsætte mine udgifter til det halve af hvad jeg har nu. Jeg står i RKI og betaler tilbage på begge registreringer, men ved at skifte bolig vil jeg kunne afbetale gælden hurtigere end nu. 8år frem for 12. Hvordan kan jeg undgå at kreditorerne snupper grunden? Er det muligt at købe det i en "andelsopstilling" og dermed forhindre et tvangs salg? Altså købe huset 60-40 med en anden part? (60% til den anden)?

Venligst Sonny

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du betaler på alle forhold kan de ikke gøre udlæg.

Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med skat? Skylder ca. 100.000.-. Kan de finde på af gøre indsigelser mon?

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os nu sige at du ikke skyldte i skat og du ikke stod i RKI hvordan ville du så kunne købe huset, vi må gå ud fra at du ikke har nogle penge nu og du kan næppe låne pengene på dit glatte ansigt uden udbetaling.

Du velkommen til at sende mig noget mere info, måske vil jeg kunne give dig nogle råd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Hvis du betaler på alle forhold kan de ikke gøre udlæg.
Helt korrekt hvis der enten er en aftale med alle kreditorer eller en gældssanering. Ellers kan de gøre udlæg hvis du bare betaler uden en egentlig fast aftale. Er der aftale eller gældssanering er det frit nok frem generelt. Som Remy tror også jeg den er OK hvis du forsætter betaling men det er under forudsætning at det er en fast aftale du betaler af på.

Skal der så lånes i kreditforening eller bank for at få det nye - så bliver det noget med at få banken med på et sådan lån ud fra at det øger tilbagebetaling til dem

Skat - 10.000 kr? - få under alle omstændigheder de penge ud af vejen - det vil altid være de værste penge at skylde.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg får lavet en betalingsaftale med Skat, så vil de lade mig købe grunden. Er det rigtig forstået?

Desværre er 100.000.- og ikke kun 10.000.-:(

Jeg kan låne pengene af noget familie der godt kan se fordelen i at blive hurtigere færdig med gælden. Skal ikke afdrage noget før jeg er færdig med at betale gælden! Så jeg skal, heldigvis ikke kæmpe med hverken bank eller kreditselskab (hvilket sikkert også ville være umuligt)

Det skal lige tilføjes at der er tale om en lille grund med et temmelig gammelt hus og at jeg kun skal betale 95.000.- for det. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)