Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du betale for denne applikation?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Grønning:
Jeg tror ikke du har forstået konceptet. Selve applikationen er gratis at downloade. Så kan man se alle de tilbud det er i App'en. Hvis man vil benytte nogle af tilbudene, så skal man aktivere applikationen. Det er her de 200 kr. Kommer ind i billedet.

Der er ikke noget i sig selv galt med konceptet, men set kontekst af AppStore syntes jeg det fejler. Problemet er at jeg når jeg downloader en gratis App, forventer at få noget der har værdi i sig selv. Hvis jeg downloader et gratis spil forventer jeg at kunne spille de første baner gratis, og så måske betale for dem. Jeg ville blive meget skuffet hvis det jeg fik kun var f.eks. en video af første bane. På samme måde ville jeg også blive skuffet over kun at kunne se hvad jeg kan betale for med din App, og derfor ville mit svar til dit oprindelige spørgsmål om jeg ville betale for din App, være et rungende nej og efterfulgt af at jeg hurtigt ville slette den igen.

Men det er heldigvis nemt at fikse, for du kan bare lave f.eks. 20% af tilbudende gratis, så lever du igen op til kutyme i AppStore. I mine øjne vil det give dig en meget bedre chance for at folk køber noget.

Men derudover syntes jeg at prisen lyder vanvittigt høj, ikke fordi 200 kr. er mange penge, eller fordi man ikke hurtigt kan spare det i deals. Men fordi 200 kr. for en App er rigtigt mange penge, her skader det nok igen dit salg at du ikke lever op til kutyme i AppStore, hvor der typisk prissættes i to-ciffrede beløb.
I forhold til hvad man for får pengene, så virker det heller ikke konkurrence dygtigt i forhold til at jeg på Groupon og Downtown for masser af deals smidt i nakken gratis.

Derudover forstår jeg heller ikke teknologi valget, hvorfor lade deals være begrænset til en App, hvis man ser på hvor mange nye websites folk besøger hver i forhold til hvor mange Apps de downloader, så vinder websites nok med 10-100 gange så mange.

Jeg håber du kan bruge min kritik til noget, selvom den kan virke lidt hård er den afgivet i bedste mening.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 10:26

Hvis jeg kunne se, at jeg kunne spare penge ved, at bruge de 200 kroner på, at få den aktiveret så kunne jeg godt, ellers ikke. 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 10:45

Som Lundsby skriver, så ville jeg også være langt mere tilbøjelig til at svinge kreditkortet på en hjemmeside for at få adgang til en bruger derinde, hvorigennem jeg kunne få de angivne tilbud. Ville aldrig købe noget til 200 kr over Google Play - alene det er at nogen programmer koster op mod en 50 kroner el. lign. får mig til at overveje, om det overhovedet kan svare sig at anvende enheden til den slags. 200 kr er i min optik bare for meget til en app, og jeg er ikke ret tilbøjelig til at have større værdier tilknyttet en given Appstore / Play store.

En hjemmeside ville derimod for mig at se, være langt mere fordelagtig at anvende - Og Appen vil jo også kunne fungere på denne måde, som en ordinær web-app.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:56

Så har jeg prøvet Android app'en af - en lille, men stadig irriterende ting; tilbageknappen lader til at lukke for de aktiviteter men har åbnet og ikke går tilbage i navigationens niveauer.

Min placering i forhold til tilbuddene gør at det ikke er attraktivt for mig at betale 200 kr for aktiveringen.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 14:04

Lundsby:

Men derudover syntes jeg at prisen lyder vanvittigt høj, ikke fordi 200 kr. er mange penge, eller fordi man ikke hurtigt kan spare det i deals. Men fordi 200 kr. for en App er rigtigt mange penge, her skader det nok igen dit salg at du ikke lever op til kutyme i AppStore, hvor der typisk prissættes i to-ciffrede beløb.
I forhold til hvad man for får pengene, så virker det heller ikke konkurrence dygtigt i forhold til at jeg på Groupon og Downtown for masser af deals smidt i nakken gratis.

Derudover forstår jeg heller ikke teknologi valget, hvorfor lade deals være begrænset til en App, hvis man ser på hvor mange nye websites folk besøger hver i forhold til hvor mange Apps de downloader, så vinder websites nok med 10-100 gange så mange.

Jeg håber du kan bruge min kritik til noget, selvom den kan virke lidt hård er den afgivet i bedste mening.

Uden at vide det, så tror jeg ikke du har hentet appén. Det er jo ikke et spil du køber og det du får gratis er muligheden for at se om du kan spare penge på sigt ved at købe "hæftet"

Nu er vi jo ikke i samme liga som Groupon og Downtown. Men de er heller ikke i de byer vi er, så sammenligningen kan ikke helt bruges. Jeg er også ret sikker på at de annoncører der benytter Groupon og Downtown betaler kassen for at være med hos dem. Hos os er annoncørerne med for den pris deres tilbud lyder på - vi som firma skal ikke har del i deres indtægt og de skal ikke betale så meget som 1 krone til os for at være med i hæftet. 

Nu går vi jo kun efter de kunder der bor i de byer, hvor vi tilbyder applikationen, så det giver ikke mening at købe hæftet, hvis man ikke bor i en af de byer.

Jeg kan sagtens bruge din kritik til noget. Vi skal have vores foreninger til at forklare kunden, at det ikke er en spille app de køber, men en mulighed for at spare penge i de lokale forretninger, hvis de vælger at købe vores app.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)