Der er ikke noget i sig selv galt med konceptet, men set kontekst af AppStore syntes jeg det fejler. Problemet er at jeg når jeg downloader en gratis App, forventer at få noget der har værdi i sig selv. Hvis jeg downloader et gratis spil forventer jeg at kunne spille de første baner gratis, og så måske betale for dem. Jeg ville blive meget skuffet hvis det jeg fik kun var f.eks. en video af første bane. På samme måde ville jeg også blive skuffet over kun at kunne se hvad jeg kan betale for med din App, og derfor ville mit svar til dit oprindelige spørgsmål om jeg ville betale for din App, være et rungende nej og efterfulgt af at jeg hurtigt ville slette den igen. Men det er heldigvis nemt at fikse, for du kan bare lave f.eks. 20% af tilbudende gratis, så lever du igen op til kutyme i AppStore. I mine øjne vil det give dig en meget bedre chance for at folk køber noget. Men derudover syntes jeg at prisen lyder vanvittigt høj, ikke fordi 200 kr. er mange penge, eller fordi man ikke hurtigt kan spare det i deals. Men fordi 200 kr. for en App er rigtigt mange penge, her skader det nok igen dit salg at du ikke lever op til kutyme i AppStore, hvor der typisk prissættes i to-ciffrede beløb. Derudover forstår jeg heller ikke teknologi valget, hvorfor lade deals være begrænset til en App, hvis man ser på hvor mange nye websites folk besøger hver i forhold til hvor mange Apps de downloader, så vinder websites nok med 10-100 gange så mange. Jeg håber du kan bruge min kritik til noget, selvom den kan virke lidt hård er den afgivet i bedste mening. |
Hvis jeg kunne se, at jeg kunne spare penge ved, at bruge de 200 kroner på, at få den aktiveret så kunne jeg godt, ellers ikke.