Jeg har sendt en vare til en kunde, som ønskede denne byttet. Kunden har herefter modtaget den nye vare og har over flere gange pr. mail og telefonisk lovet at sende den første vare retur, men har nu efter to måneder stadig ikke gjort det og svarer ikke på hverken telefon eller mail.
Jeg kan dokumentere både forsendelse samt alle mails. Skal jeg gøre ham opmærksom på jeg vil politiandmelde det og er der nogen herinde der har prøvet det samme og hvad skete der i de tilfælde?
Jeg ville sende kunden en faktura på den nye vare med 8 dages betalingsfrist, hvis ikke denne blev betalt så smide den til inkasso og efterfølgende køre en retsag. Nu er mine produkter også halvdyre - så måske, hvis du sælger billige ting - bare afskriv varen og blacklist kunden.
Det er desuden super god stil at sende ombytningsvaren så hurtigt som muligt, så det syntes jeg bestemt du skal holde fast i - på det lange sigt tror jeg det giver dig væsentligt mere end de par produkter du måske mister.
Hvorfor i alverden sender du en ny vare før den første er modtaget retur?
Fordi det er rigtig god kundeservice, og personligt tror jeg også den goodwill du tilskriver ved at gøre det, langt overstiger de få tilfælde hvor nogle vil tage røven på dig og beholde begge vare.
Ellers som Mikkel skriver, afsted med en faktura derefter én rykker og inkasso.
Til at starte med må jeg sige fed kunde service. Se at få et link til din shop, og vi andre også ved hvem du er.
Der næst, ville jeg skrive en mail evt også et godt gammeldags brev til kunden hvor i du vedlægger en faktura, og tilføj at hvis han sender varen retur inden betalings fristen, så bortfalder kravet selvfølgelig, og sender han så ikke varen, så kører du på med regninger. på mail og snailmail.
Og så til sidst en tur til Inkasse og retten til sidst.