Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde returner ikke vare tilbage?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt en vare til en kunde, som ønskede denne byttet. Kunden har herefter modtaget den nye vare og har over flere gange pr. mail og telefonisk lovet at sende den første vare retur, men har nu efter to måneder stadig ikke gjort det og svarer ikke på hverken telefon eller mail.

Jeg kan dokumentere både forsendelse samt alle mails. Skal jeg gøre ham opmærksom på jeg vil politiandmelde det og er der nogen herinde der har prøvet det samme og hvad skete der i de tilfælde?

Med venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor i alverden sender du en ny vare før den første er modtaget retur?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville sende kunden en faktura på den nye vare med 8 dages betalingsfrist, hvis ikke denne blev betalt så smide den til inkasso og efterfølgende køre en retsag. Nu er mine produkter også halvdyre - så måske, hvis du sælger billige ting - bare afskriv varen og blacklist kunden.

Det er desuden super god stil at sende ombytningsvaren så hurtigt som muligt, så det syntes jeg bestemt du skal holde fast i - på det lange sigt tror jeg det giver dig væsentligt mere end de par produkter du måske mister.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Hvorfor i alverden sender du en ny vare før den første er modtaget retur?

Fordi det er rigtig god kundeservice, og personligt tror jeg også den goodwill du tilskriver ved at gøre det, langt overstiger de få tilfælde hvor nogle vil tage røven på dig og beholde begge vare.

Ellers som Mikkel skriver, afsted med en faktura derefter én rykker og inkasso. 

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle indputs!

Det er netop pga. at opretholde servicen vi sender med det samme, jeg har kun denne ene gang prøvet at kunden ville snyde mig.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at starte med må jeg sige fed kunde service. Se at få et link til din shop, og vi andre også ved hvem du er.

Der næst, ville jeg skrive en mail evt også et godt gammeldags brev til kunden hvor i du vedlægger en faktura, og tilføj at hvis han sender varen retur inden betalings fristen, så bortfalder kravet selvfølgelig, og sender han så ikke varen, så kører du på med regninger. på mail og snailmail.

Og så til sidst en tur til Inkasse og retten til sidst.

Go Weekend.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)