Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have testet smykker på et institut! Råd og vejledning søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i fuldgang med at forsøge mig som iværksætter. Min plan er at importere smykker fra Indien, og sælge dem her i DK via webshop og gerne også via alm. butikker.

Men før jeg kan gøre det, skal jeg kunne dokumentere at smykkerne overholder de danske miljøregler i forhold til nikkel mm.

Jeg har skrevet til Miljøstyrelsen, og de gav svar tilbage, hvor de skrev, at jeg skal have smykkerne testet på et institut. Desværre kan de ikke som offentlig myndighed henvise til et institut.

Så er der nogen herinde, som har fået testet smykker på institut? Hvordan fungerer det, og hvad koster det?

Har forsøgt at Google, men uden held.

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:38

Hvis du vil handle med smykker af ædelmetaller så som sølv kan du læse mere her: http://www.aedelmetalkontrollen.dk/cms/site.aspx?p=6106

Du kan købe en nikkeltest på apoteket.

Astma og allergiforbundet kan muligvis henvise dig til et testinstitut.

P.s. Det lyder mærkeligt at Kemikalieinspektionen ikke kan foreslå steder hvor du kan få testet dine smykker.

Mvh Jens

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:39
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Tak for svar...

Havde ikke selv tænkt på astma og allergiforbundet muligvis kan henvise mig - god ide :)

I forhold til at miljøstyrelsen ikke kan henvise, så er det vist fordi, at offentlig myndigheder ikke må skabe konkurrence. Så derfor forholde de sig neutrale ved ikke at henvise....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)