Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger server admin med erfaring med FreeNAS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt lyde som en dårlig supporteret sata kort, tjek evt. Op om producenten har nogen selv?

FreeNAS kræver jo næsten ingen hardware at køre på, så det er ikke der problemet ligger.

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 02:46

Jesper:

Det kunne godt lyde som en dårlig supporteret sata kort, tjek evt. Op om producenten har nogen selv?

FreeNAS kræver jo næsten ingen hardware at køre på, så det er ikke der problemet ligger.

Kører AHCI med direkte adgang til diskene og jeg kan "internt på diskene" flytte rundt data rundt med 200Mb/s så det er heller ikke der desværre Smile

Men jeg tror muligvis jeg har fundet problemet - ILO sidder på samme port som FreeNAS kører på. Altså en shared port, i morgen vil jeg prøve at smide et kabel op til switchen på den anden port og forhåbentligt så virker det bedre. Smile

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 08:02

Ja udfra hvad du skriver nu ligner det et netværksproblem.

CPU : check

ZFS skal have mindst 4GB ram : check

Diske i software-raid istedet for hardware-raid : check

Evt SSD til write-cache (ZIL) : næsten check

DD kan snyde lidt, men giver et godt billede af rå performance, men hvor en netværks-service ofte åbne og lukker en fil flere gange under skrivningen (for at tvinge en sync), så vil en dd lokalt ikke lukke filen før den er færdig. Og det er ved lukning at ZFS begynder at arbejde, fx. hvis du har deduplikering, noget checksum eller noget chaching.

Men start med at kigge på dit netværk :) Du skulle gerne kunne skrive med 70-80Mbytes/sec over SMB/CIFS over Gigabit.

Tilmeldt 14. Mar 14
Skrevet kl. 21:38

Det bliver da bedre og bedre

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Fra  Todic Net Skrevet kl. 21:46

Ikke dårligt nu... men... 11,7Mbytes/sec ligner rigtig meget at det er 100mbps netværk og at du makser det ud.

Tilmeldt 14. Mar 14
Skrevet kl. 22:24

Tommy Bjerg:

Ikke dårligt nu... men... 11,7Mbytes/sec ligner rigtig meget at det er 100mbps netværk og at du makser det ud.

Den står og bouncer mellem en 11 - 15 stykker så ja nu nåede jeg vist switchens maximum. Der sidder cat5e i væggen, og den maskine længst væk er vel ca en 20-30m væk

Edit: og så alligevel, switchen kan link aggregation he he

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Fra  Todic Net Skrevet kl. 22:39

Men hvorfor så kraftig server hvis du kun kører 100mbps ?

Tilmeldt 14. Mar 14
Skrevet kl. 20:05

Tommy Bjerg:
Men hvorfor så kraftig server hvis du kun kører 100mbps ?

Fordi at vi har rigtig meget data, og maskinen her med samtlige diske osv var billigere end mange af de dedikerede nas systemer jeg havde kig på som kunne følge med opgaven - Ny switch er allerede bestilt Smile

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Fra  Todic Net Skrevet kl. 14:30

Hvordan er det gået, har du prøvet med ny switch ?

Tilmeldt 14. Mar 14
Skrevet kl. 17:27

Tommy Bjerg:

Hvordan er det gået, har du prøvet med ny switch ?

Switchen er på vej med posten, men der går desværre en uges tid eller 2 før den kommer her til Smile

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)