Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på at lave en Hjemmeside ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Håber at jeg er landet i det rigtige forum. Jeg står og skal lave en hjemmeside, som skal bestå mest af en forside samt kontakt mulighed og sikkert en del tekst og billeder, men nok mest en firma Info side, uden de store finesser. Jeg laver den i joomla 3,2 til vedkommen, men hvad skal jeg tage i pris for sådan en side. Det skal siges at jeg vil sætte siden op i et webhotel, hvor ejeren betaler for omkostningerne.

Men hvor meget skulle jeg tage for at lave den ?

Samt hvad skal vedligeholdes aftale af hjemmesiden løbe op i pris ?

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28

Hej Henrik

I første omgang er det en god ide at aftale præcist hvad der skal ske på siden og hvem der leverer indholdet. Du skriver blandt andet at der "sikkert" er en del tekst og billeder, hvilket lyder upræcist og derfor også kan have effekt på din arbejdstid med projektet. Er det 5 -10 eller 50 billeder? som eksempel. Er de skåret til og klar til at blive smækket ind, eller skal du sørge for at de arter sig størrelsesmæssigt først?

Det kan være svært at gætte sig til, erfaring spiller meget ind her, men du kan tage udgangspunkt i hvormange mandetimer du forventer at putte i det og derefter gange det med den pris du har besluttet dig for at du skal have pr. time.

I forhold til vedligholdelsesaftalen er der også spørgsmål der skal besvares, for hvad skal du vedligeholde? komponenter, plugins og tage backup? eller skal du også stå til rådighed når nyt materiale skal lægges på siden?

Som eksempel har jeg sat mig ned og gennemgået de forskellige muligheder og hvad de skal koste http://www.zooweb.dk/index.php/abonnement Det kræver lidt brainstorming, men jo klarer aftalen står om hvem der gør hvad hvornår, jo tættere kommer du på at ramme rigtigt på tilbuddet, for både dig og kunden.

Det afhjælper også en anden ting en gang for alle. Der sker oftest det, at kunden ser dit udkast og får nye ideer til hvad siden kan indeholde. Jo klarer aftalen er, jo nemmere er det at fortælle kunden at de nytilkomne ideer godt kan blive til virkelighed, men ikke er en del af det tilbud du gav i første omgang og der dermed er tale om en merpris. Så er der igen klarer linjer og kunden kan vælge at købe det mere, eller at holde sig til tilbuddet i sin originale form.

hilsen

Kenneth Jørgensen

Zooweb

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 10:04

Hej Kenneth

Tusind tak for dit svar og lysten til at bruge tiden til at få mit spørgsmål dækket ind :)

Det link du gav mig, er en rigtig fin ledetråd, og som du skriver er det nok meget vigtigt med klarer aftaler og sætte en ramme for det inden man går igang, så man undgår at komme ned på en 10´er i timeløn. Ja der mange faktorer der spiller ind, som du så fint giver mig en øjenåbner på.

Tak for hjælpen..

mvh Henrik Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Anytime Henrik God weekend

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er forskel på pris og værdi. Det er vigtigt at huske. Det betyder også at det er svært at sælge alle dine timer. Jo mere erfaren man bliver jo hurtigere kan man lave sådan en side. Du skal tage den pris som din ydelse er værd for kunden. Det er godtnok meget abstrakt, men hvis du bruger 50 timer på det fordi du ikke er helt hjemme i platformen, så er det næppe noget du kan få kunden til at betale for. Har du en god dag og kan lave det på 2-3 timer så tager du stadig ca. samme pris da værdien ikke har ændret sig for kunden.

Jeg har været med til at lave flere af den slags løsninger og prisen ligger ca. på 2500 og op (4-5 timer) - alt efter hvor mange ukendte der er og hvor meget der skal laves).

Som der også skrives andre steder er det vigtigt at det er helt på plads, hvad der forventes at du leverer og hvad der forventes at kundenleverer. Eks. kunne være billeder og evt. om der skal være facebook integration på siden...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 23:21

Hej B. Hvarregaard

Helt sikkert, det må blive en øvelse i starten, da jeg ikke har mange hjemmesider bag mig, så det går lidt trægt. Så fidusen ja ligger ved at man bliver god til det, så man kan holde en fornuftig timeløn.

2500 og 4 til 5 timer :) så begynder det at ligne noget :)

Tak for info

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 15:59

Hej ..

Hvad skulle en pris være på at lave denne er her ( http://nydam-boats.dk/ ) side om i et nyt design, som udgangs punkt hvor jeg for teksten fra den gamle side samt billeder.

Samt logo. evt et bud på det ?

mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Et uddybende spørgsmål.

Vil du lave den i CMS Joomla? Eller beholde den i WP som den nuværende er og blot tillægge nyt design?

hilsen

Kenneth

Zooweb

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 19:20

Hej !!

Den bliver lavet i Joomla i så fald jeg skal lave den :)

Er Ikke bekendt med Wordpress, men en ny template ville da sikkert gøre noget ved den, men jeg har kun kendskab til Joomla Pt.

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

8000 inkl. Moms. Ex. Template og modul udgifter hvis der er nogen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)