Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er offline marketing død?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvordan ser det ud for offline markedsføring i dag. Er det dødt, nu hvor vi er mere online aktiv eller er der stadig håb for offline. Vil gerne høre jeres meninger, da jeg skal snakke om det her imorgen i klassen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det afhænger af branchen. Min personlige erfaring er det giver meget mere med uddeling af flyers og ophængning af flyers med nummer-slip. Det der jeg henter 95% af mine kunder. Med i den betragtning skal det dog siges jeg er nystartet for 2 måneder siden og folk kun kender til mig via flyers som deles ud i tusindvis af stk(da responsen ligger på ca 1%). Eller via mund til mund

Vh Jacob Dalgaard

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine teorier er at folk begynder langsomt at bevæge sig fra det online verden. Måske ser vi Offline marketing med et stærkt comeback.

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke vi kommer til at se noget stort comeback indenfor offline marketing.. vi lever i en pc, tablet og smartphone verden... mangler vi noget, så søger vi efter det :)

Så personligt er jeg sikker på at hvis du bruger 10.000 kr. på offline markedsføring og 10.000 kr. på f.eks Google adwords, vil online versionen vinde. Her sidder de aktivt søgende og leder efter noget specifikt og målrettet. 

Jeg siger ikke at offline ikke virker - jeg men tror simpelthen bare pengene er givet bedre ud online. :)

/Jonas

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes online og offline marketing, og så findes der yderligt en forskel på om kunden selv leder efter dig, eller om du leder efter kunden.

Offline marketing er rigtig godt til at brande dig, og til at gøre opmærksom på dig selv. Online marketing i form af f.eks. adwords er meget effektivt fordi kunden leder efter dig. Altså påvirker du ikke en masse folk der ikke er i din målgruppe, som du gør med offline marketing. 

Men offline marketing er overhoved ikke dødt, og dør heller aldrig for vi bliver stadigt påvirket af det vi ser. Men der er stadigt ingen tvivl om at online marketing i højere grad hiver salg hjem, netop fordi som en anden skriver at vi er blevet en generation af mobil-tablet-whatever folk som søger når vi leder efter noget.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Men efter mange år online, så er jeg begyndt at se folk langsomt vender tilbage til det traditionelle. Måske er det blot et trend, men det kan ses.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Starter93:

Men efter mange år online, så er jeg begyndt at se folk langsomt vender tilbage til det traditionelle. Måske er det blot et trend, men det kan ses.

Har du et eksempel? Hvad er det traditionelle i din forstand? :)

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Starter93:

Men efter mange år online, så er jeg begyndt at se folk langsomt vender tilbage til det traditionelle. Måske er det blot et trend, men det kan ses.

Dunno, men priserne for mange typer af offline marketing er faldet, og med samtidigt stigende priser for f.eks. Adwords (Mere og mere konkurrence = højere priser pr. klik) tror jeg bestemt ikke at offline marketing på nogen måde dør foreløbigt, det er desuden også helt basic psykologi at vi bliver påvirket af ting som offline marketing kan, hvilket online marketing ikke kan. 

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger vel i høj grad af formålet med marketing kampagnen og målgruppen. Offline marketing fungerer godt i forhold til branding og nok i mindre grad i forhold til salg her og nu (afhængigt af produktet).

Eksempler kunne være metro-byggeriet ved rådhuspladsen i kbh hvor der altid er store reklamer hele vejen rundt på stakittet (TDC lige pt.). For et par år siden havde Royal Copenhagen et kæmpe banner (8x8 m eller noget i den stil) hængende inde ved Kongens Nytorv. Begge de to kampagner skal styrke branding/top-of-mind og give en effekt på længere sigt. Men det er nok ikke noget der gør at folk vælter ind i butikkerne her og nu.

Hvis du skal skabe salg i en webshop med et niche produkt - f.eks. smartphone covers - vil pengene nok være bedre brugt på online markedsføring.

Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at den offline branche stadig lever endnu. Mange nye iværksættere, deler flyers ud på gader og sådan. Men en ny og ting kan man måske ikke kalde det, men det var, at der var nogle iværksættere som satte deres firma i deres regionale avis. Det vil sige ringede til avis selskabet og spurgte om de ikke kunne få en plads i avisen. På den måde tror jeg, at man nemmere kommer ud til folk i den lokale by. Automatisk ville folk i de større byer også se din virksomhed, som den bedste indenfor selve nichén.

Christoffer. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)