Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sikkerhed - kom-igang-lån

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man søger et kom-igang-lån på ca. 350-400.000. skal man så stille nogen sikkerhed af nogen art, eller vil et realistisk budget og forretningsplan kunne klare ærterne, jeg har i forvejen et privatlån på 50.000, men meget få udgifter ca 3000 om måneden

mvh Thomas S

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:48

Hej Thomas,

Staten stiller sikkerhed for 75% af lånet, så det er kun de sidste 25% du kan risikere at skulle sikkerhed for. Jeg tror at det er individuelt hvorvidt man skal stille sikkerhed eller ej. Det er afhængig af dig og din økonomi, og det er afhængig af den bankrådgiver (banksælger) du snakker med.

Jeg snakkede engang med en filialdirektør for en Danske Bank, og han sagde at de skulle have fuld sikkerhed, og ikke kunne stille sig tilfredse med den del staten stiller sikkerhed for. For dem var Kom-i-gang-lån business as usual. Desuden sagde direktøren at det ikke var hans beslutning om en iværksætter skulle have lånet eller ej. Han skulle lave en ansøgning som skulle sendes til hovedsædet, som så skulle sige ja eller nej. Sådan fungerede det ved Danske Bank, men det fungerer sandsynligvis anderledes ved andre.

Generelt er der ikke særlig stor villighed til at give lånene til udviklingsprojekter. Lånene gives helst til iværksættere som har brug for driftskapital i forbindelse med opstart. Det er derfor de ofte betegnes som frisørlån. Jeg snakkede engang med Vækstfonden som fortalte, at de næsten ikke har givet disse lån til frisører, og derfor er lidt kede af navnet frisørlån.

mvh Carsten

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:50

Hej

Vi har netop fået finansieringen på plads og søgte i den forbindelse om kom igang lån hos dronninglund sparekasse..............

Altså: det bedste råd jeg kan give er: sørg for at komme til at tale med en rådgiver, der rent faktisk KAN tage beslutningen om at låne dig penge.

Dernæst: søg hos FLERE banker samtidig, og vær lidt agressiv: sig at det er nu eller aldrig - de skal have et incitament til at flytte papirbunkerne, I kid you not! Ellers kan du bruge MÅNEDER på at få finansieringen på plads.

Du skal regne med, at de kræver: selvkaution OG pant i evt. ejendom OG firma, selvom de får 75%  dækket af staten.

Det virker somom bankerne går med livrem og seler + et ekstra sæt for tiden. Det er MEGET langt fra de glade IT dage, det kan jeg godt skrive under på.

Da vi søgte kom-i-gang-lån, landede vi lynhurtigt hos en eller anden elev der ville fluekn**** (undskyld) ALT hvad vi har ned til mindste frimærke i samlingen - det var helt vildt. Han bad ikke om alle de oplysninger han rent faktisk skulle bruge fra begyndelsen og derfor trak det ud i ugevis inden vi faktisk nåede at få finansieringen hjem fra danske bank - det tog 1½ uge fra 1ste møde. Sådan! Så lidt afhængigt af hvor i landet du befinder dig, kan jeg kun anbefale erhvervsafd. i Hillerød, de tager en alvorligt.

Held & lykke

Caroline

http://manse-film.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)