Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikrings spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder :)

Jeg har et hurtigt spørgsmål til de forsikrings kyndige.

Ved en bil skade med ligedeling hvad kommer jeg så til at skulle dække min egen bil eller modpartens bil ?
Håber i kan hjælpe
Mvh Daniel

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 20:16

Er der slet ingen der kander svaret ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

man kan sige sådan, at du har spurgt i to helt forskellige tråde med helt det samme spørgsmål og nu bumpet uden resultat. I morgen tidligt kan dit forsikringsselskab gi dig et svar, som ikke indeholder risiko for at nogen her svarer forkert. Ligedeling er mig bekendt når begge parter har lige ansvar for den skete skade lovmæssigt (bakkede ind i hinanden på en parkeringsplads med samme fart)

Lad os andre høre svaret når du har det - mit gæt - man dækker 50% hver af det samlede (og dermed mister hver jeres selvrisiko - men rent educated guess - så ring i morgen til din forsikring og oplys os andre (kunne også være afhængigt af din personlige police - selvrisiko - evt skadesfri ret osv

vh  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 20:38

Så gætter jeg på i skal betale selv risiko hver især!

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 20:48

Cookie - John Hannover:

man kan sige sådan, at du har spurgt i to helt forskellige tråde med helt det samme spørgsmål og nu bumpet uden resultat. I morgen tidligt kan dit forsikringsselskab gi dig et svar, som ikke indeholder risiko for at nogen her svarer forkert. Ligedeling er mig bekendt når begge parter har lige ansvar for den skete skade lovmæssigt (bakkede ind i hinanden på en parkeringsplads med samme fart)

Lad os andre høre svaret når du har det - mit gæt - man dækker 50% hver af det samlede (og dermed mister hver jeres selvrisiko - men rent educated guess - så ring i morgen til din forsikring og oplys os andre (kunne også være afhængigt af din personlige police - selvrisiko - evt skadesfri ret osv

vh  John H

Jeg baklager den er oprettet flere gange , fik fejl fra web server da jeg skulle oprettet tråden , 

med hensyn til hvad ligedeling menes så er jeg klar over det er 50/50 men jeg er ikke klar over om min del af beløbet går til mod partens bil eller min egen, men som i skriver kan jeg få svar hos forsikringen :) tænkte bare at amino var et oplagt sted at få svar da der må være en eller 10 herinde der har kedskab til det :)

Men tak for svaret alligevel :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 20:49

jacobfrom:

Så gætter jeg på i skal betale selv risiko hver især!

ja men da jeg ved deres er 1500 og min 6000 er jeg interreseret i hvad jeg skal dække om det er min bil eller deres :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 16:11

Hej til alle der er interserret i denne debat kan jeg oplyse at jeg har fået svar på min spørgsmål :)

Svaret er at ved en skade med ligedeling opgøres det således , Du betaler 50% af din selvrisiko og modparten betaler 50% af hans 

God dag til alle i skønne mennesker her på Amino

Mvh 

Daniel Jensen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)