Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google (igen-igen)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand og jeg har for knap en måned siden åbnet en webshop med pc hardware og er nok stadigvæk meget i eksperimenteringsfasen, hvor vi forsøger at optimere butikken og lære branchen at kende før vi bruger for mange penge på reklame.

De første par uger efter åbning fik vi pænt med besøgende fra google og lå blandt de første 5-6 resultater i mange specifikke produktsøgninger... Men så i sidste uge, mere eller mindre fra den ene dag til den næste røg vi langt bagud og vores googlebesøgende er svundet ind til næsten ingenting.... Sad

Vi har ikke ændret noget i opsætningen af butikken eller produkterne, vi har en forside www.hardwarekompagniet.dk med link til butikken, som vi bruger til f.eks. at tilmelde de linksamlinger/portaler som kræver returlink og som vi havde tænk at koncentrere søgeoptimeringen mest omkring. Denne side trænger nu gevaldigt til et løft design og opsætningsmæssigt, da meget få klikker sig videre til butikken, men det kommer altsammen hen ad vejen ;)

Det der undrer mest er som sagt vores pludselige detour i google, er der nogen som har et bud på hvad årsagen kan være? Jeg kan se med en site:http://www.hardwarekompagniet.dk/ søgning at vores side og produkter er indekserede, men hvorfor i alverden kommer de ikke længere frem i søgningerne?

Glæder mig til at læse nogen bud fra de dygtige SEO folk herinde, som jeg efterhånden har fulgt på sidelinien længe ;)

Mvh Maja

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 09:33

Jeg tror at jeres heftige brug af engelske tekster til varekortene kan have en indflydelse.

Kan I ikke skaffe danske tekster til dem? Ellers må I jo i gang med oversættelsen.

Jeres linkbyttepolitik har ikke den store værdi, når der er tale om direkte link mellem to sider. Så dem der vil have et link fra jeres side kan I lige så godt vælge fra med det samme. Med mindre der da kan komme noget direkte trafik fra siderne - hvad der næppe gør fra de portaler I har på jeres index side.

Det det drejer sig om for jer er at få nogen links fra andre sider indeholdende jeres vigtigste søgeord - samt at få inkluderet jeres søgeord på de sider i vil have de besøgende over på.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 09:41

Hej Maja 

Har i selv skrevet teksterne til produkterne eller har i kopieret dem ? 

Læs evt. lidt her om duplicate content

Tilmeldt 22. Sep 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48

Aah ja det kan jo så være problemet... Det er jo som sådan ikke kopieret fra andre sider, men taget direkte fra producentens beskrivelse. Men det er der jo nok mange andre butikker der også gør, så på den måde bliver det jo helt sikkert duplikeret rigtigt mange steder.

Jeg kan jo så se i søgeresultaterne, at flere af de sider som kommer før os ved søgninger bruger de samme beskrivelser som os, men de må vel så have andet kørende som opvejer dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)