Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra side 1 til +100 på Google - hvad sker der?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino og SEO kyndige eksperter.

Jeg opdagede i tirsdags at der var fejl på min webshop. Fandt ud af at alle mine sider (udover forsiden) kun fungerede når de blev skrevet rent, dvs. uden www. Det betød f.eks. at linket http://medieplaneten.dk/smart-tv-dongles-android-mini-pc-er/10-rikomagic-mk902.html fungerede, men http://www.medieplaneten.dk/smart-tv-dongles-android-mini-pc-er/10-rikomagic-mk902.html gav en 404 fejl. Jeg skrev til min programmør og spurgte ham om han ikke kunne lave 301 redirects på hele sitet, så adresser med www foran altid blev redirected til uden www. Han løste opgaven ved at lave redirect fra medieplaneten.dk til www.medieplaneten.dk (så der kom www foran alle sider og redirectede uden www til med www). Jeg gik ud fra at han havde styr på det SEO mæssige perspektiv, og for mit vedkommende var det visuelt ligemeget.

Samme dag falder mine indekserede sider fra 51 til.. 8, og jeg mister "top placeringer" på side 1 (positioner stabilt mellem 4-6 på flere søgeord) til nu at være langt uden for side position 100. Jeg fatter ikke hvad der er sket. Er der nogen der kender til disse situationer, hvor man nærmest fra dag til dag ryger ud af indeks? Jeg formoder selv at det er en teknisk fejl, men har ingen idé om hvor jeg skal lede, eller hvad jeg skal lede efter.

Alle råd modtages med kyshånd, og hvis der er nogen derude der vil påtage sig opgaven, skal de være meget velkomne til at sende et tilbud i PB!

Mvh. Christian

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Din shop har pt. 170 indekserede sider.

Men din shop har også andre udfordringer. Flere enslydende meta descriptions og sider med duplikeret indhold.

Antallet af indgående links til dit site er ret begrænset, og sitet er ikke så gammelt, så hvis du har set det rangere i toppen på søgeord med bare relativ pæn konkurrence, kan det måske skyldes, at din søgning har medtaget din egen søgehistorik.

Er du sikker på, at du har filtreret din egen historik fra, da du tjekkede placeringer?


 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar!

Hvis du har lavet en site:medieplanten.dk
Har du ret i at der er omkring 170 indekserede sider, problemet er bare at det ikke er hvad der står i webmaster tools, og samtlige placeringer er væk..
Jeg har selvfølgelig tjekket det fra anonyme computere løbende, så der ikke er støj fra mine egne søgeresultater. Har du set du DC udover under HDMI kablerne? Jeg har nemlig haft meget fokus på at skrive unikke tekster.
Er godt klar over at antallet af links pt. Er begrænset, men det forklare bare ikke en nærmest pludselig udelukkelse. Jeg satser på at det er noget teknisk der er gået galt i forbindelse med redirects. Den tekniske del af SEO er dog et område hvor min viden er meget begrænset, så jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Han løste opgaven ved at lave redirect fra medieplaneten.dk til www.medieplaneten.dk (så der kom www foran alle sider og redirectede uden www til med www)

Din side svare UDEN www., og www. bliver redirected til uden-www.

Men du skriver noget andet? Hvordan svarede siden før ændringen han lavede? 

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har helt sikkert oplevet det som rigtig mange shop ejere oplever når de går online

at Google placere jer i toppen

dette holder dog kun i kort tid indtil Google har fået kalkuleret jeres rette placering i forhold til indgående links til jeres site

derfor den rette vej frem er linkbuilding så i for flere indgående links og Google derved vil indse at jeres site har en vægt der

kan forsvare en bedre placering

 

Ellers kan jeg kun sige velkommen på  bagsiden af google

 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
Din side svare UDEN www., og www. bliver redirected til uden-www.

Hej M.

Får du ikke en 404 fejl når du går ind på URL'en med WWW?

Før han lavede ændringen gav siden en 404 fejl (som den gør igen nu, da jeg gik tilbage til min back-up fra før jeg røg ud af Google.)

Så ændrede han det til at uden www blev redirected til med www det var ligemeget om man skrev med eller uden - derefter røg mine positioner.

Jeg håber det giver mening.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Seo Andersen:

Du har helt sikkert oplevet det som rigtig mange shop ejere oplever når de går online

at Google placere jer i toppen

dette holder dog kun i kort tid indtil Google har fået kalkuleret jeres rette placering i forhold til indgående links til jeres site

Hej Lars.

Det er godt nok stik imod hvad jeg ellers har læst i diverse SEO "guru'ers" bøger? Så vidt jeg har forstået burde Google da at tillægge nye domæner mindre værdi, for at sikre at der ikke er for mange døngfluer i søgeresultaterne?

- er det mig der har forstået det forkert?

Hvis det skyldes at Google har fået kalkuleret korrekte placeringer, giver det ro, da jeg så ved hvad jeg skal gøre for at ændre på det. Det eneste jeg er nervøs for er at det er en teknisk fejl, siden der sker så pludselig.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhm. 

Når jeg kigger på dine indekserede sider, så har du ca. 30-40% af siderne med www foran din URL. Alle disse sider returnerer en 404. Dette er ihvertfald ikke specielt hensigtsmæssigt. 

Jeg er enig med dig Christian. Jeg tror der er sket noget teknisk i forbindelse med de ændringer du har lavet. Få en kyndig indover, hvis du ikke får svaret her på Amino. Nogle af de skarpe SEO teknikere kan på 1-2 timers tid hurtigt fortælle dig hvordan tingene hænger sammen. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
Jeg er enig med dig Christian. Jeg tror der er sket noget teknisk i forbindelse med de ændringer du har lavet. Få en kyndig indover, hvis du ikke får svaret her på Amino. Nogle af de skarpe SEO teknikere kan på 1-2 timers tid hurtigt fortælle dig hvordan tingene hænger sammen. 

Hej Joakim.

Jeg tror du har ret. Jeg må finde en SEO tekniker der kan hjælpe :)

Alt i elektronik hos evermart.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)