bogføring af overskydende A-skat
Tilmeldt 27. Apr 14
Noémie Viaud
Skrevet
27-04-2014 kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej
Jeg modtog for en månedstid siden nogle penge tilbage fra SKAT : overskydende A-skat fra sidste år. Jeg har startet min enkeltmandsvirksomhed i år (januar 2014) så det er A-skat fra da jeg var medarbejde i en anden firma. De har sæt pengene på min virksomhed konto. Hvordan skal jeg bogføre det?
Jeg håber i kan hjælpe!
Mvh, Noémie
Svar
Tilmeldt 6. Feb 14
Hej Noemie De penge kan du "bare" overfører til din privat bankkonto bogføringsmæssigt.
Kredit - Bank debit - privat ( den konto du nu anvender til private ting )
Som bilag til postering skal du gemme et udskift af bank overførsel du har fået fra SKAT - Så er alt sikret hvis SKAT nu skulle spørger om nogle år :)
Svar
Tilmeldt 11. Jan 14
Revisoreleven
Skrevet
27-04-2014 kl. 12:52
Svar
Det kræver, at han har lavet samme postering med omvendt fortegn inden da han modtager pengene fra SKAT.
Svar
Tilmeldt 19. Oct 08
Birte Andersen
Skrevet
27-04-2014 kl. 13:40
Svar
Det kræver, at han har lavet samme postering med omvendt fortegn inden da han modtager pengene fra
SKAT .
Ja, helt enig. Hvis de slet ikke er bogført endnu, så bare flyt dem uden at foretage dig mere. De hører slet ikke til i firmaets regnskab .
Svar
Tilmeldt 27. Apr 14
Noémie Viaud
Skrevet
27-04-2014 kl. 15:22
Svar
tusind tak for jeres svar :-)
Så hvis jeg forstår rigtigt, kan jeg bare overføre de penge til min privat konto uden at bogføre at de kom ind/ ud af firmakonto. Tak for hjælpen!
Mvh, Noémie
Svar