Har en webshop der efterhånden synes at blive plaget af hvad jeg tænker er en bot af en slags, der igen og igen fylder indkøbskurven op med varer, så jeg ofte skal ind at slette efterladte kurve for flere hundrede tusinde kroner. Er der andre der har oplevet det samme og kender til en løsning, således man kan undgå det? Det er efterhånden enormt belastende hele tiden at skulle slette de kurve hver eneste dag
Er det ikke muligt at lade kurvene blive slettet automatisk? Altså fx efter 24 timer, hvor der ikke er aktivitet. Det er ret almindeligt, at de forskellige webshops gør sådan :)
Ved faktisk ikke helt om systemet kan slette dem helt automatisk og om det så ikke bare vil skabe andre problemer - har et modul til at slette ordrer, men en fyld indkøbskurv tænker jeg ikke kan sammenlignes med en ordre og så slettes på den måde.
Den er rigtig igang idag, kan næsten ikke nå at slette en før der er startet på en ny... Plejer ikke at være så ihærig...
Shoppen kører på Prestashop, men synes ikke jeg har kunnet spore IP adressen på nogen måde, heller ikke i Google Analytics. På shoppen står der til at være "en online", men ikke registreret i Analytics. Kan nogle gange se IP adressen på den i Zopim, som jeg bruger til kundeservice henvendelser, men har faktisk ikke lige tjekket om den p.t. er tydelig der.