Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udsættelse af lejemål

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

At der kan ske ophævelse, hvis restancen ikke betales senest 3 dage efter modtagelsen af påkrav, er korrekt. Men der skal netop ske en ophævelse. Jeg tror, du blander ophævelse og udsættelse sammen. Det korte af det lange er, at hvis lejer betaler, inden der er sket ophævelse, kan der ikke ske udsættelse. Det følger direkte af LL § 94 og følges (selvsagt) i fogedretternes praksis.

Jacob

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:02

Næh, det gør jeg såmænd ikke.

Jeg mener, at når der sendt påkravsskrivelse og der ikke betales, så sendes der en ophævelse af lejemålet. Fraflyttes der så ikke, så sendes sagen i fogedretten med henblik på udsættelse af lejeren.

Lejeren skal selvfølgelig opsiges og langt de fleste fraflytter da også frivilligt herefter, så en udsættelse ikke er nødvendig.

Nightfall

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:20

Hej Nightfall,

Vi er enige... men det var altså ikke helt den opfattelse, du gav udtryk for i første omgang, hvor du skrev:

"Såfremt I har modtaget et betalingspåkrav med de korrekte påkravsgebyr og diverse floskler og en betalingsfrist på 3 dage, så er det din bevisbyrde, at pengene er modtaget af udlejer inden fristens udløb. Såfremt det betalingsplitige beløb ikke er betalt inden fristen, så kan der ske en udsættelse - også selvom beløbet betales efterfølgende", og

"Jeg mener, at såfremt der er fremsendt korrekt påkravsskrivelse med den rette formulering og beregning så kan der ske en udsættelse i det øjeblik det betalingspligtige beløb ikke er indbetalt inden fristen - uanset om det så betales efterfølgende."

Kan selvfølgelig også bare være mig, der læser dine første indlæg forkert. Anyway, tak for en interessant diskussion.

Jacob

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)