Dav, Jeg har købt photoshop creative cloud, og i starten betalte jeg 91,04kr pga der var 23% moms i det pågældende land. Dog bestemmer man selv om man vil betale det eller ej, så jeg trykkede nej og betaler så nu de 74kr :)
Det er ikke muligt at få den moms jeg betalte i starten tilbage eller? Det skal vel bare stå som ydelse i EU-Land hos dinero ikke? :-D
Nogle der ved hvornår man modtager en mail eller lignende omkring momsangivelse for første kvartal? :)
du kan kun fratrække moms hvis det er moms der fremgår af faktura fra dansk momsregistreret - og i dette fald betaler det sig næppe at søge afsenderelandet om refusion du skulle fra start ha givet sælger din moms nummer
Hele beløbet føres som eu ydelseskøb som du skrever yes - og du kan her se hvad det betyder for bogføringen, som dinero dog skal klare automatisk for dig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html men det kan være sjovt at vide hvordan det faktisk påvirker, både inden for og uden for eu
Aner ikke hvornår du får mail, men er du klar med momsen så indberet dog bare nu. Mail afhænger af hvordan man er tilmeldt tror jeg
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg takker mange gange for det forstående og gode svar!! :)
Angående det med mail, er jeg klar til at indberette moms for første kvartal, men jeg ved ikke hvor dette skal finde sted. Jeg ved at i mine forældres virksomhed, får de en mail om det, og det var det der bekymrede mig lidt, at jeg ikke havde modtaget end endnu.
du logger på skat.dk med din virksomhed nemID og der finder du punktet MOMS og indberetter, salgsmoms, købsmoms - importmoms og rubrikangivelse (som også vist i sidste link) Jeg kan ikke vide om du er tilmeldt mail fra skat om moms med din mailadresse - check det når du er logget ind
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har lige nu ingen nemID til min virksomhed. Min bankkonto er igang med at blive ændret fra privat til cvr, og det har taget en del tid nu, og derfor har jeg på nuværende tidspunkt ingen nemID til min virksomhed. :)
hvis ikke du kan logge ind er det jo sådan set kun dit ansvar at du har startet op i q1 som jo er 55 dage siden det sluttede - så den kan du i alle fald ikke brokke dig over, Har du prøvet at logge ind med din personlige nemID?
Det fungerer ofte indtil virksomhedens nemID er klar, prøv det :)
Det var fordi mine forældre altid modtager mail, og jeg har modtaget mails da jeg blev registreret fra skat/moms o.s.v. og vi spurgte vores revisor, og hun sagde også jeg skulle vente til jeg modtog en mail :)