Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få kørselspenge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et I/S selskab med en kammerat. Virksomheden ligger i Grenå på min adresse og min kammerat bor i Århus. Vi holder møde i Århus et par gange om måneden. Kan jeg få kørselspenge for det? Og hvordan?

God weekend!

Mvh.

Laurits

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan få kørepenge efter statens takster.

Jørgen

Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Jørgen. Vil du uddybe? :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laurits,

Under forudsætning af, at de pågældende møder er 100 procent relateret til driften af virksomheden, kan du få fradrag i overensstemmelse med statens takster.
Du skal føre en præcis kørebog med følgende oplysninger pr. tur:

Dato, destination, formål, km-stand ved afgang, km-stand ved hjemkomst.

I forbindelse med selvangivelsen, angiver du så antal km * satsen, hvorved du opnår fradrag. 

Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Mange tak for svar! Det er på samme måde som hvis jeg havde et job længere væk og fik befordringsfradag?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, befordringsfradrag udbetales i forbindelse med kørsel mellem hjem og arbejdsplads, og er langt mindre lukrativt.
Men nu tænker jeg lige, hvor er selskabets adresse?
Hvis selskabet har adresse hos din makker i Århus, kunne der måske være tale om befordringsfradrag, istedet for kørselsgodtgørelse, det er jeg ikke skarp på.

Måske John Hannover eller Henrik Koudahl kigger forbi tråden her, og kan kaste lidt lys over det.  

Fra Grenaa
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet har adresse på min hjemmeadresse i Grenå. Kan du fortælle mig hvor præcis at jeg skal indberette det? :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Laurits Espeholt:
Kan du fortælle mig hvor præcis at jeg skal indberette det? :)

Ja.

Du gør det at du laver en skatteberegning, når du kender din andel af overskuddet af I/S'et.
Fra overskuddet fratrækker du kørselsgodgørelsen, inden du indberetter overskuddet af virksomhed.
Der er altså ikke et særligt felt til det, men du regulerer overskuddet inden du taster beløbet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Du gør det at du laver en skatteberegning, når du kender din andel af overskuddet af I/S'et.
Fra overskuddet fratrækker du kørselsgodgørelsen, inden du indberetter overskuddet af virksomhed.
Der er altså ikke et særligt felt til det, men du regulerer overskuddet inden du taster beløbet. 
Yes og vær opmærksom på at skat kan være ret pilne med kørebøger og der faktisk er krav om, at den skal føres dagligt så den altid viser aktuel kørte km - inkl. de private - men så kun ren firmakørsel jo giver fradrag.

En kørebog der KUN føres sporadisk de gange man sjældent kører firmakørsel KAN forkastes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)