Kære Aminoer. Jeg har valgt at satse meget på mit chat-projekt (læs evt. om moontower projektet her). Jeg har indtil videre købt en stabil og ufattelig hurtig webserver som kan klare chatten og dens mange brugere. Jeg har købt mig en sms-gateway hvor betalingerne foregår (her tjenes pengene) og købt mig et design af en webdesigner. Det har kostet mig omkring 10.000 kroner.
Men det nytter jo ikke, at betale så mange penge - og "håbe" på at brugerne kommer af sig selv. Jeg har ikke 10.000 at betale den næste 3. mdr, så jeg vil gerne have noget ordenligt reklame lige fra chatten åbner. Jeg ved - for ikke at prale - at jeg får mange besøgende, for jeg har fået over 100 henvenelser fra forskellige folk, som vil hører hvornår vi åbner, har idéer, vil samarbejde osv. osv. - men det vil jo altid være et plus, at få EKSTRA ved reklame.
Chattens medlemmer, er mellem 7-25 år gamle.
Så her er mit spørgsmål: Har I eventuelt nogle steder hvor det ville være et perfekt sted, at købe reklame på - hvor brugerne er chat-interresseret og er i den aldersgrænse som jeg skrev?
Har før skrevet til Brian fra Freeway - men han troede nok ikke, at jeg var seriøs - "bare" fordi jeg kun er 16 år. Ærgerligt at folk ser ned på folk, pga. det :-(
Håber på nogle kan komme med sider, der måske vil matche godt til min side - så jeg kan få reklame. Og helst billigst som muligt - jeg har jo ikke lommen fuld af guld - hvis i forstår..
Et vigtigt tip herfra vil være at du ikke skal launche nogen reklame for sitet før det er 100% oppe og køre.
Grunden til dette er at du taber en masse potentielle brugere på gulvet, hvis de ser en reklame for sitet og så går ind og bliver mødt af ingenting eller et "åbner d. 1". Det er nu og her du har deres interesse. Det er de færreste af dem som husker det til d. 1 og gider at besøge sitet igen.
Du bliver også nødttil at skabe noget hype omkring sitet. Det er vigtig at du får alle dine venner og deres venner til at sprede budskabet om at der altså eksisterer denne side. Og du skulle disse til ilden med at de altså skal gå ind så snart sitet er i luften, da det er vigtigt at du har brugere inde allerede fra dag ét, for der er ikke nogen som gider at være på et forum hvis de er helt alene. En anden mulighed vil være at skabe x-antal ghost-users. Altså bruger-profiler som i bund og grund bare er dig eller nogen af dine venner som har indtil flere profiler. Derved kan du få antallet af bruger-profiler lidt højere op i starten, så det ser ud af lidt mere for dem som går ind og kigger på sitet.