Annoncernes placering i søgeresultaterne vil bestemmes ud fra både budbeløb og annoncekvalitet fra uge 43.
Med nye funktioner som bl.a. annoncetest, Geo Targeting og hurtig annonceaktivering giver den nye Sponsored Search dig flere muligheder for at komme i kontakt med kunder, der søger det, du sælger.
I løbet af ugen, der begynder med 22. oktober, lancerer vi en ny placeringsmodel i Danmark, der tager højde for både annoncernes kvalitet og budbeløbet. Med denne model sparer du tid på budkrige med andre annoncører og får mere tid til at skabe de mest relevante og effektive annoncer, som kan give bedre resultater for din forretning.
Her er en kort oversigt over denne vigtige ændring:
- Både budbeløb og annoncekvalitet vil afgøre annoncernes placering i søgeresultaterne fra uge 43.
- Dette erstatter den nuværende metode, hvor annoncerne udelukkende placeres ud fra budbeløbet (byd for placering).
- Denne model betyder, at du kan bruge mindre tid på konkurrerende fremgangsmåder for budafgivelse og mere tid på kvaliteten af dine annoncer.
- Hvis du øger kvaliteten af dine annoncer og gør dem mere relevante for kunderne, kan du opnå en bedre placering og/eller lavere annonceomkostninger.
Eksempel på, hvordan annoncer kan rangordnes Billedet nedenfor viser, hvad denne ændring kan betyde: Bemærk, at billedet ovenfor kun er at eksempel og ikke repræsenterer din konto.
Hvad er "annoncekvalitet"? Annoncekvaliteten bestemmes ud fra:
- Annoncens historiske effektivitetsdata - annoncens klikfrekvens i forhold til konkurrenterne, normaliseret i forhold til placeringen.*
- Annoncens forventede effektivitet - bestemt ud fra forskellige relevansfaktorer, som vurderes i Yahoo! Search Marketings algoritmer for rangordning, i forhold til andre annoncer, der vises samtidig.
Den generelle annoncekvalitet vises i grafisk form v.h.a. kvalitetsindekset.
Andre vigtige ting at vide
- Vi anbefaler, at du gennemser dine nuværende maksimale bud. Husk, at du kan blive opkrævet dette beløb. Få mere at vide
- Annoncer, der bruger Standard Match vil ikke længere prioriteres højere end annoncer, der bruger Avancet Match. Få mere at vide
- Der vil evt. vises færre Sponsored Search-resultater helt øverst på siden for visse søgeord. Få mere at vide
- Fra og med d. 22. oktober vil der være en overgangsperiode, hvor prognoseværktøjerne vil indsamle yderligere data om den nye placeringsmodel for at give bedre trafikestimater.
Hvis du ønsker at vide mere om kvalitetsindekset, den nye model for annonceplacering samt nyttige tips, så klik her.
Med venlig hilsen Yahoo! Search Marketing * Når kvalitetsindekset først lanceres, vil det evt. i visse tilfælde tage historiske data i betragtning. Bemærk dog, at annoncer, der generelt er effektive i øjeblikket, sandsynligvis fortsat vil være effektive, når kvalitetsindekset lanceres. |