Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bureaukrati for iværksættere ved JA / NEJ til Patentdomstol

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

Brocofan,

Du har fremført en række beskyldninger mod mig personligt og mine motiver. Senest at jeg decideret lyver, hvorefter jeg så dokumenterer med Patent-  og Varemærkestyrelsens egen statistik. Hvad du nok ikke er klar over er, at faktisk også står i det manipulerede bras Søren har hentet sin info fra. Debat med dig er slut fra min side. 

Det er selvfølgelig helt fint at du ikke vil debattere, og det behøver du jo egentlig ikke skrive. Det har været åbenlyst at du ikke er interesseret i at debattere fordele og ulemper. 

Du beder om henvisning til hvor det du skriver er usandt, og når du får påpeget så bliver du småpigefornærmet. Du påstår at alle danske virksomheder bliver stillet dårligere ved at tilslutte Danmark til traktaten, på trods af at 800000 job kommer fra virksomheder med eksportrelaterede aktiviteter, som vil blive negativt berørt af et nej. Når man tager damefrisører, detailhandlen, serviceerhvervene ud så er der ikke mange private job tilbage hvor det er en fordel at stå udenfor samarbejdet.

Jeg skal beklage at jeg antog at du var politisk aktiv DF'er, men retorikken er den samme og formålet er ikke dialog, men et kreativt forsøg på at få accept for påstande du ved baserer sig på manipulation af fakta.

Du er iøvrigt ikke målet for debatten - det er personer der rent faktisk er interesserede i at blive oplyste og tænke over konsekvenserne af afstemningen - og det opfatter jeg ikke er dit mål.

Det er som John rigtigt skriver komisk at Folkebevægelsen mod EF, EL og DF er de partier der påstår at de har virksomhedernes velbefindende i tankerne -det er bare at erhvervsorganisationerne er for ubegavede til at forstå at politikkerene fra disse partier ved bedre.

"Guderne må sig forbarme"

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Din yderligere minimale gevinst ved et JA skal holdes op omkostningerne i form af tabt demokrati for Danmark og forøgede risiko mod søgsmål mod produktionsvirksomheder.

Den himmelråbende mangel i den argumentation er jo som nævnt gentagene gange at ekstremt få produktionsvirksomheder producer og leverer kun til Danmark. Langt over 90% af produktionsvirksomheder har enten direkte eksport eller indirekte eksport (delkomponenter), hvorfor produktionsvirksomheden eller DENNES KUNDE er økonomisk/juridisk ansvarlig for at det ikke sker patentkrænkelser.

Forestil lige et scenarie

- Novo får til deres insulinproduktion udviklet et kvalitetssikringssystem
- den lille danske specialmaskine/smedevirksomhed/opfinder henter inspiration fra en lille tysk virksomhed som har patent (Det er jo lovligt når vi står udenfor)
- Eli Lilly - Novos største konkurrent køber den lille Tyske virksomhed 

Står vi indenfor så er brøden at den tyske virksomhed skal kompenseres for tab på komponentniveau - måske 200000kr og står vi udenfor bliver det ligepludselig Eli Lilly's tab på måske 5mia. som skal kompenseres da Novo ikke kunne producerer insulinen på den måde/den kvalitet uden patentkrænkelsen.

Ikke et attraktivt scenarie.

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)