Ja så langt er vi ikke kommet endnu :)
Jeg har som sagt ikke erfaring med deres kundeservice direkte, men det lød til at der var meget fokus på support på netop dette område, og jeg synes heller ikke der har været noget at klage over, de gange jeg har snakket med dem omkring deres gateway, og jeg blev forundret over de sendte 2 mand til jylland for at præsentere deres gateway for os - Det er god support i mine øjne, men om supporten til de enkelte gateway kunder er dårlig tør jeg ikke svare på. |
Nåå... nysgerrigheden drev mig til at ringe til PBS og spørge løs
Min største undren var egentlig priserne. Det koster, for under 3000 transaktioner pr. måned, kr.0,5 pr transaktion. PBS giver selv dette priseksempel:
Har du 2.000 transaktioner pr. måned, betaler du 0,5 kr. pr. transaktion af samtlige transaktioner. Omregnet koster det 1.000 kr. Har du i stedet 5.000 transaktioner pr. måned i din internetforretning, betaler du 0,3 kr. pr. transaktion af samtlige transaktioner. Omregnet koster det 1.500 kr.
Dvs at har man succes med sin forretning bliver det hurtigt en dyr løsning. Min naive tanke var et øjeblik at dette var The whole price (and nothing but the price so help me God...)
men men men, der kommer selvfølgelig de sædvanlige indløsningstale-priser overi. Jeg fik fortalt at løsningen kun kan bruges i sammenhæng med en international indløsningsaftale. Altså 1500,- om året for den. Dertil kommer de vandte transaktionsgebyrer på 1,25 - 5,75 %
Modsat er der ikke nogen bindingsaftale på gateway-delen (det er der dog stadig på indløsningsaftalen), så man kan slippe ret billigt ud af det.
Som jeg ser dette, er løsningen brugbar for de mindre/nystartende shops, som finder en betalingsløsning lige lovlig dyr eller blot vil starte stille op.
Modsat, når det kun koster 39,- om måneden hos fribetaling skal der ikke mere end ca. 80 månedlige transaktioner til at PBS bliver dyrere.
Hvis man i det hele taget gerne vil betale kassen for sin indløsningsaftale, vil jeg da til enhver tid mene at DIBS er det bedste valg. Ikke at jeg selv har erfaringer med dem, men rygtet ude i byen er at de yder god service.