Hej alle sammen! Jeg synes denne kategori var den tætteste jeg kunne finde på mit emne... |
Frederik B:Er der ikke andre, som selv har prøvet at sammensætte deres eget produkt og kan fortælle mig, hvordan det gøres eller smide nogle brugbare links til læsestof?
Jeg designede, producerede og solgte, et par lampe-modeller tilbage i slutningen af halvfemserne. Du skal være opmærksom på, at det færdige produkt skal sikkerhedsgodkendes og CE-mærkes. Jeg er sikker på, at processen har forandret sig dramatisk siden dengang, men mon ikke Sikkerhedsstyrelsen kan hjælpe med information.
Jeg brugte standardprodukter til hele el-delen, dvs. stik, ledning, fatning og pære. Det gør alting lettere i forbindelse med godkendelse, men kan selvfølgelig risikere at hæmme dine design-idéer. Mit fokus var på design af skærmen, og jeg kunne gemme standardprodukterne bag denne.
Umiddelbart synes jeg du går meget hurtigt frem. Start med at lave en prototype af din idé. I den proces finder du ud af hvordan ting skal gøres, hvilke produkter der er bedst til opgaven, og hvilken produktionsform du skal anvende. At beslutte de ting på forhånd begrænser dig for meget i udviklingen.
/Andy