Hej Vi er netop ved at skal lave et forum til folk som er interesseret i biler. Jeg ved dette er lavet før, men vi har nogle ekstra features der gerne skulle gøre en stor forskel. Jeg er ikke sikker men det skal formentligt opbygges omkring Vbulletin eller phpBB eller lignende. Men i og med at vi søger en erfaren indenfor opbygning af fora, så er det nok noget du har nogle ideer til. Jeg kan lige løfte sløret for nogle af de specielle features der skal være deri. Man skal kunne sortere efter indlæggerens data, eksempel: du vil kun skrive med mænd og derfor sorterer du så du i hele forummet kun ser indlæg fra mænd(dette er ikke en specifik feature men blot et eksempel) Da forummet er meget svar orienteret, så vil jeg gerne have så der på en måde registreres om et svar er korrekt/fyldestgørende og dermed, hvis udefrakommende(fx fra søgemaskiner) kommer ind i en tråd, at så skal de ikke bladre hele vejen igennem hele tråden på måske op til 50 indlæg. Dette kunne fx gøres ved at man kan sorter så "svar" står ligeunder det umiddelbare indlæg eller der i toppen er link dertil. Men kunne også simpelthen give hele svar vinduet en anden farve så det er rimeligt nemt at finde. (jeg ved ikke hvor godt dette kan virke i praksis) Jeg vil have et system som der ligesom på eksperten uddeler point, dette skal dog kaldes ekspertpoint. Så det hele systemet skal opbygges på er at man kan blive ekspert i forskellige emner, fx kunne der i toppen under et bestemt emne/kategori stå de 3 største eksperter i dette emne. Disse eksperter skal så have en rigtig god mulighed for at promovere sig selv, så det giver incitament til at bruge tid i forummet. De kunne ligeledes få flere privilegier end de andre brugere. Vi ser ligeledes måske endog en mulighed for at give disse eksperte rigtig mange andre priviligier og måske endda betaling for deres tid! Alt med login osv skal kunne integreres med andre systemer, dette er nok et lille problem tror jeg. Hvis dette har din interesse så send venligt en PM, så kan jeg sende specification på hvad der skal laves. Måske har du allerede et firma og derfor ved du når du har set specificationerne hvor lang tid det vil tage og dermed sikkert kender en pris. Jeg ser frem til at få nogle gode tilbud. |
Hej,
Jeg kan bestemt anbefale Mikkel Christensen herinde...
Du kan eventuelt tage en tur ind på www.projektopslag.dk ... en god reference, og bestemt det sted du kan opsætte dit projekt.
Held og lykke med det...