Jeg har gået og tænkt lidt over hvordan stjernesystemet kan laves bedre på Amino, samt hvordan man kan belønne folk der bringer meget til bordet. Problemet: Folk benytter kun 1 stjerne eller 5 stjerner, ikke alle de andre muligheder. Løsning: Rep system enten kan en post downvotes, eller upvotes. Basalt set som det er nu, hvor 1 stjerne fungere som en downvote, og 5 stjerner fungere som en upvote. Hver gang ens post bliver upvoted bør man få 1 rep point, under ens profil. Så folk herinde kan se hvor gode råd man har givet før i tiden. Reward system Aminos største "asset" er viden, dog belønner de ikke de folk der bringer virkelig meget til debatterne, som f.eks. marketers.dk gør. Med 1 rep system der fungere lidt ala' stjerne systemet nu kunne man lave nogle perks, som f.eks. 20 rep = superbruger (eller hvad det hedder nu) Man kunne lave en kategori til folk med 50 rep, enten som skjult, eller at man skal have 50 rep for at skrive i det. - hvorfor er det nødvendigt? Mange af de meget dygtige folk på Amino, har en bruger på marketers.dk fordi der var begrænset adgang, og det er eksklusivt, hvor man prøver at samle nogle af de behjælpelige dygtige folk på Amino, som de kan diskutere ting i. - så de får endnu en grund til at være her. Fordele som jeg kan se Man kan se hvilke personers der hjælper virkelig meget i debatten. Tror i det ville virke bedre end stjernesystemet? |
Up og downvotes hænger i bedre tråd med den måde som vi ser på kommentarer i dag.
Jeg mangler også at se hvad de fem stjerner kan bruges til og hvordan de skal fortolkes, så jeg må indrømme at det enten er 1 eller 5 for mit vedkommende også.
Godt forslag.