Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - iværksætterselskab problemer med etablering grundet valg af bank

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Vi er 2 gutter som skal starte et IVS selskab, og for at man kan starte og få registreret sin IVS er man nødsaget til at oprette en erhvervskonto. Problemet er, at vi er kunder hos 2 forskellige banker. 

Jeg har nu snakket med 3 forskellige rådgivere hos Danske Bank, hvor jeg er kunde, som alle gav mig forskellig information.

Rådgiver 1: Det koster 1800,- i gebyr for oprettelse af et IVS + at min partner skal betale 375 i kvartalet fordi han ikke er medlem af Danske Bank.

Rådgiver 2: Det koster 800 i timen, og det tager 3 timer at oprette et IVS hos Danske Bank, dertil kommer et gebyr på 800,- i kvartalet fordi min partner ikke er medlem af Danske Bank.

Rådgiver 3: Det tager  1-2 timer at oprette et IVS og det koster 800 i timen, og så koster det 750,- i oprettelse samt 850,- i kvartalet for min partner.

Jeg synes det er noget svineri, at man ikke kan finde ud af at rådgive og komme med konkrete faktuelle priser, men sådan er Danske Bank. Vi har nu været i både Jyske Bank, Sydbank og Nordea og de vil alle sammen have at vi skal flytte vores personlige økonomi hos dem, dvs blive kunder hos dem, og dertil vil vi have mulighed for at få oprettet en erhvervs konto helt gratis. Problemet er så at min partner har en kassekreditlån i hans bank, og det gør det hele meget mere kompliceret.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som kan rådgive mig i hvad vi kunne gøre, for at beholde vores bankaftaler hos de respektive banker og komme uden om det problem. Findes der online banker? Findes der alternativer, og kan det virkelig være så svært at oprette et IVS? 

Hjælp påskønnes enormt meget! 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne jo prøve dem her :-) http://stakemannadm.dk/index.php/da/ivs

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 mange tak for link. Det lyder besynderligt at et advokat firma at skulle arbejde helt gratis, men det skal da helt klart prøves :-)

Er der andre som har erfaring med det?  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

stakemann kan helt klart anbefales herfra.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil selvfølgelig gerne ha' at man bruger dem fremadrettet. Hvis man er i Aarhus-området vil jeg anbefale vilsgaard advokater som jeg selv benytter 

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

@Morten - er rådgivningen bindende, og betyder det at man skriver kontrakt med dem? 

Igen, mange tak for svar til jer begge :-) 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det tror jeg bestemt ikke man gør. 

Sorte strømper og boxershorts - 5parsorte.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen stakeman wller www.ditselskab.dk er jo bare en der opretter et IVS - det efterlader jo trådstarter med samme problem, banken vil ikke gi en gratis erhvervskonto hvilket vel er naturligt. En erhvervskonto koster iflg. uafhængige maybanker ca 750-1500 kr om året i drift + et eller andet ved oprettelse, hvor banken er lovmæssigt forpligtede til at kende formål (forretningsplan) og omfang (budget generelt) samt personerne bag (legitimation og evt årsopgørelse for at sikre banken at der er penge) - alt sammen i høj grad grundet nye krav på bankerne - ligesom de skal checke via RKI når det er en kunde de ikke har i forvejen

Banken tjener intet på erhverv der ikke har lån tilknyttet - ud over gebyrer og de har risiko. Selv uden lån, hvis der sker fejl, nogen indsætter forkert andre bankers kunder overfører til forkert konto nummer osv, og I bare hæver, så har bankerne indbyrdes aftaler om at de skal medvirke ved at føre sådanne fejl tilbage - og ja - der sker fejl ligesom de mange transaktioner på erhvervskonti skaber langt mere tlf forespørgsler og tilmelding til auto betaling af moms fra en sådan erhvervsnemKonto betyder, at momsen trækkes pludseligt, og banken kan ikke se det inden det sker, som ved alm pbs betaling - hævninger kan krydse hinanden og meget andet besvær.

Når det så nogen gange er folk der kun selv vil tage risiko for 1 krone (eller 10.000 for den sags skyld) så stiller bankerne sig ikke op i kø efter kunden, med mindre denne har andre arrangementer at tilbyde banken - tværtimod risikerer man nej eller som I oplever en del gebyrer. Surt men sådan er det i 2014 med den lave rente der går indlån uinteressante for banken.

Det nytter ikke at blive sur på banken - spil med - gi dem al den info de vil ha - men JA det er sikkert besværligt når I har hver sin bank. Det er bare at prøve rundt - Jeg kan sige, at der ikke lige findes banker der er kendte for at tage alle ind. Nogen har en gang nævnt Møns bank som en der er meget villig men jeg aner det ikke.

Regn også med krav om at stiller selvskyldner kaution - det gælder selv for folk der starter ApS i langt de fleste fald.

Læs lidt om erhvervskonto her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html  og om at få en god dialog med banken her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt som om, at Danske Bank tager sig betalt for, at stifte selve selskabet?

For tvivler på, at det tager 3 timer, at oprette en konto.

Jeg har konti til mine selskaber i Vest jyskbank og har aldrig betalt en krone for oprettelsen og betaler heller ikke noget løbende. Har tidligere været i dialog med Nykredit Bank, men de ville have 350 kr pr. kvt. pr. selskab for, at "stille netbank til rådighed" - så det sagde jeg pænt nej tak til :)

Hvis du ikke har et problem med, at skifte til en anden bank - hvorfor flytter du så ikke bare dine ting over, stifter selskabet selv og efterfølgende sælger du 50% af selskabet til din makker?

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan selv oprette IVS, det er meget nemt og så koster det jer kun gebyret til E&S plus hvad banken kan finde på at tage for at oprette en konto til jer.

Jeg er privatkunde ved jyske bank og de tog intet for at oprette en erhvervskonto til IVS. 

Jeg har de papir jeg har brugt til at oprette med som i godt må få en kopi af hvis i vil. Det tog 3 uger inden jeg havde CVR nummer men ved ikke om de gør det hurtigere nu.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)