Hejsa! Jeg har udover min shop også fået agenturet på at sælge kjoler i DK www.thcfashiondk.com , hvilket jeg også har store forhåbninger til. Så alt i alt er jeg tæt på at tage springet. Skal dog lige se at julesalget bliver som jeg håber først (har taget noget ferie der) |
Hej Jens
Vi har en ny webshop undervejs med musik instrumenter. Vi er ikke færdige endnu, så jeg kan desværre ikke fortælle dig hvor lang tid vi bruger på det. Og vi er jo så også 3 med hver vores kompetencer at trække på, det hjælper lidt på det.
Vi har dog fra starten sagt at alt skal automatiseres så meget som muligt. Vi har kun én leverandør, og vi laver vores setup således at ordrerne fra webshoppen sendes direkte til vores grossist. Han sender en elektronisk bekræftelse til os når varen afsendes til kunden, så vi ved hvornår vi må trække pengene på kundens konto. Slutteligt sender leverandøren en elektronisk faktura til os som automatisk læses ind således at vores regnskab opstilles automatisk. Vi arbejder også på et setup hvor grossisten sender varerne direkte til kunden med vores logo og faktura, så vi slipper for at have lager, og beskæftige os med afsendelsen af varerne.
Dermed håber vi på at at minimere slave arbejdet mest muligt, Og det arbejde der er tilbage er vi 3 til at udføre. Det skal dog siges at tingene langt fra er på plads med leverandøren endnu, men vi arbejder på sagen. Med til historien hører også at jeg ud over dette projekt, også selv driver et lille firma som laver den slags automatiseringer, så det bliver ikke dyrt for os at automatisere.
Det eneste arbejde vi ikke kommer uden om er reklamationer, og når der sker fejl i systemet. (Men det kan jo være vi bliver klogere )
Vi overvejer ikke foreløbigt at blive fulltimes ansatte i vores egen shop. For os er det mere et spørgsmål om at bruge vores fritid på noget vi syntes er sjovt.
Hvis du overvejer at nedskrive arbejdsbyrden, laver jeg gerne et tilbud på automatisering af ovenstående eksempler. Alt efter omfanget, er langtfra sikkert at det er noget der behøver at blive dyrt for dig.