Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange webshop ejere arbejder fuldtid med deres shop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange webshop ejere som arbejder fuldtid med deres shop. Jeg har nu haft min butik i 2 år og jeg må indrømme at det har krævet langt mere end hvad jeg havde regnet med fra start af. Det har bestemt være sjovt og interessant at bygge sin shop op, men man skal nok ikke begynde at regne på timelønnen Big Smile

Jeg er dog nu nået dertil hvor det virkelig begynder at knibe med tiden når man har et fuldtidsarbejde ved siden af. Så spørgsmålet er jo så om man tør tage springet. Lysten og interessen er der selvfølgelig, men de faste udgifter skal jo betales HVER måned. Så skal man skrue lidt ned for de forholdsvis store reklamepenge man bruger, eller bliver den ekstra tid man får omsat til en større omsætning. Det er nogle ting jeg går rundt og tænker meget over i denne tid. Så jeg tænkte på om der mon ikke var andre der stod i samme situation, eller endnu bedre at høre fra andre som har taget springet. Blev det som de havde forventet/håbet eller måtte man bide i det sure æble, og vænne tilbage til almindelige 8-16 job.

Jeg har udover min shop også fået agenturet på at sælge kjoler i DK www.thcfashiondk.com , hvilket jeg også har store forhåbninger til. Så alt i alt er jeg tæt på at tage springet. Skal dog lige se at julesalget bliver som jeg håber først (har taget noget ferie der) Big Smile

Mvh.

Jens Brejl
Flot og forførende lingeri i www.lingeriebutikken.dk

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:35

Hej Jens

Vi har en ny webshop undervejs med musik instrumenter. Vi er ikke færdige endnu, så jeg kan desværre ikke fortælle dig hvor lang tid vi bruger på det. Og vi er jo så også 3 med hver vores kompetencer at trække på, det hjælper lidt på det.

Vi har dog fra starten sagt at alt skal automatiseres så meget som muligt. Vi har kun én leverandør, og vi laver vores setup således at ordrerne fra webshoppen sendes direkte til vores grossist. Han sender en elektronisk bekræftelse til os når varen afsendes til kunden, så vi ved hvornår vi må trække pengene på kundens konto. Slutteligt sender leverandøren en elektronisk faktura til os som automatisk læses ind således at vores regnskab opstilles automatisk. Vi arbejder også på et setup hvor grossisten sender varerne direkte til kunden med vores logo og faktura, så vi slipper for at have lager, og beskæftige os med afsendelsen af varerne.

Dermed håber vi på at at minimere slave arbejdet mest muligt, Og det arbejde der er tilbage er vi 3 til at udføre. Det skal dog siges at tingene langt fra er på plads med leverandøren endnu, men vi arbejder på sagen. Med til historien hører også at jeg ud over dette projekt, også selv driver et lille firma som laver den slags automatiseringer, så det bliver ikke dyrt for os at automatisere.

Det eneste arbejde vi ikke kommer uden om er reklamationer, og når der sker fejl i systemet. (Men det kan jo være vi bliver klogere Smile)

Vi overvejer ikke foreløbigt at blive fulltimes ansatte i vores egen shop. For os er det mere et spørgsmål om at bruge vores fritid på noget vi syntes er sjovt.

Hvis du overvejer at nedskrive arbejdsbyrden, laver jeg gerne et tilbud på automatisering af ovenstående eksempler. Alt efter omfanget, er langtfra sikkert at det er noget der behøver at blive dyrt for dig.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:18

Jeg har åbnede min første 'rigtige' webshop i 2004 og bruger ca. 4-5 timer pr. dag på denne.
Her i 2007 har jeg så yderligere åbnet 2 webshops så min tid er nu booket op :-)

Man skal selvfølgelig overveje om man kan leve af sin shop men, hvis du på shoppen kan generere et overskud pr. måned på
ca. 20000 - 25000 kr.har du et eksistensgrundlag.
Derudover skal der tages hensyn til 'dårlige tider' som for mange webshops er midt på sommeren, hvilke nogle gange regulerer sig selv med julesalget.

Så sagt ganske kort: Mener du selv du kan leve af din shop, så hop ud i det, har du den mindste tvivl så vent til du er helt afklaret.
Tal det igennem med din bankrådgiver og evt. revisor, de ved mange ting som vi 'købmænd' ikke lige tænker over.

Håber du kan bruge dette til noget.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 11:17

Hejsa,

Jeg har været så priviligeret, at jeg arbejder som konsulent 2 dage om ugen og bruger resten af ugen på min shop. Jeg har samtidig gjort den erfaring, at man meget langt henne af vejen kan bestemme hvor meget tid en shop tager.

Jeg bruger meget tid fordi
- Jeg knokler med at få siden højt på Google og andre søgemaskiner - ved at opdatere siden og ved at skrive indlæg på min blog og i andre fora.
- Jeg bruger meget tid på at analysere folks "rejse" rundt på siden, så jeg kan optimere opbygning og links efter besøgendes opførsel.
- Jeg er ved at oversætte hele shoppen til engelsk.

Samtidig er siden automatiseret og der er ingen forsendelser fordi der er tale om salg af filer. Så jeg har intet arbejde i forbindelse med handel. Det er jeg meget glad for :-)

Så mit gode råd er, at du skal have en skarp plan for, hvordan du vil generere mer-salg i din shop. Ex. søgemaskineoptimering, nye/flere produkter, besøg på udstillinger/messe, udvidde geografien mm. Hvis du tror på planens effekt - så få banken med - og spring ud i det!!!

Jeg tror at mange shops "går døde" fordi de ikke får nok tid. Men spørger du mig, så skal en "rigtig webshop" passes som en rigtig butik. Nye udstillinger, rengøring af butikken, nye varer - ellers gider folk ikke gå ind i butikken!

God fornøjelse!!!

Mvh
Mikkel Smith
FlexInfoNet - salg af Lean-værktøjer på nettet! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)