Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på bil - kan man udbetale sig selv skattefrit?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi ønsker at foliere 2 biler i vores firma. Bilerne er privatejet.

Antager at vi kan betale folien i firmaet? Men er i tvivl om hvad vi kan udbetale skattefrit til os selv som tak for at vi kører med reklame på vores private biler?

Tænker at firmaet der vinder på reklamen også skal betale lidt ud til medarbejderen der ligger sin private bil til?

Pft. og god weekend.

Hilsen,
Morten 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor i alverden skulle det være skattefrit?!?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Men er i tvivl om hvad vi kan udbetale skattefrit til os selv som tak for at vi kører med reklame på vores private biler?

Det kan du ikke, der skal (som udgangspunkt) betales skat af al indkomst - også hvis du får penge for at gå rundt med en virksomheds navn tatoveret på armen.
Hvis du sælger reklameplads på din bil, så skal du betale skat uanset om det er din eller min virksomhed du sælger pladsen til. 

Jeg er ikke revisor, så måske er der et "gene-tillæg" eller noget du kan få lov til at modtage skattefrit mod at lægge bil til virksomhedens aktiviteter - men jeg tvivler.

Stor hilsen
/Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

som jesper og brian har svaret - vil det klart udløse skat for den privat person der modtager noget for at køre i bilen. Der er skat af alle indtæger så den ansatte (går ikke ud fra det er jer selv og jeres egne biler) må afveje om han vil ha folie på (beskytter jo) og køre som reklame, og om indtægten minus skat for det er pengene værd

Betaler en person der ikke ejer selskabet selv for folien + påsætning, vil der være fradrag for den udgift privat til modregning af den betaling man får for at køre med det - dog vil der næppe kunne være et fradrag ud fra en udgift der overstige indtægten med andre ord - max 0 indtægt, og uinteresant

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)