med den gennemlæst kan du gå på aminos søster www.agera.dk og beskrive din shop og bede om tilbud på en der vil bogføre for dig
Hæfteri? Jeg TROR du har talt med nogen der har ville fortælle hvordan man HÆFTER i en personlig virksomhed = al gæld er personlig gæld og køber du noget du ikke kan betale i virksomheden - så hæfter du selv for det
JA du behøver alle bilag enten gemt i filer eller i mapper og ja hver lille ting skal bogføres og ja du skal lære lidt om moms og ja du skal når du har dit regnskab, foretage skattereguleringer og indberette overskud til forskudsopgørelsen så du ikke får restskat og til årsopgørelse i udvidet selvangivelse
Se at fang en bogholder, han kan hjælpe med forståelse af alt andet - men start med lige at sætte dig ind i det simpelt forklarede i linket
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Lige et hurtigt svar, behøver jeg at gennemgå dit link? Nu da jeg synes det meste omhandler moms?.
Så bogholderi, er vel at jeg skal gemme alt regnskab og lign. på PC eller fysisk? Såsom regninger, betalinger, kvitteringer, regnskab, måneds-indtjening og alt andet som næsten er foretaget af virksomheden eller?
Du er forpligtet til at føre regnskab så told og skat til enhver tid kan komme og kigge dine papir igennem. Det er ikke nok bare at gemme det. Det er for omfattende at forklare dig her. Jeg vil foreslå at du tager én af de utallige kurser i det for iværksættere eller tager en gratis session hos en revisor der hører ind under iværksætter ordningen og får ham til at forklare dig hvad du er forpligtet til henfør bogføringsloven.
Iorden, jeg har fået en bedre forståelse af det men ikke helt.
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare simpelt på og forståeligt 1. F.eks kvitteringer fra køb, penge jeg får som løn eller lign, opstart, moms og alt andet som har med virksomheden at gøre, er under ordet "Regnskab" og skal GEMMES eller tager jeg fejl? 2. Ser det ud som om jeg virkelig mangler en bogholder til dette, eller synes i jeg er på rette vej og er ved at fange det?
UPDATE- Jeg har sendt en forespørgsel om tilbud fra Agera.dk og se hvad de har af tilbud til mig
Tror det fremgik af links - men der er slet ikke noget der hedder løn i dit regnskab eller din skat læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html Du vil se, at du må hæve alt det du vil og sætte alt det du vil ind i en personlig virksomhed Hæver du for meget, så kan du godt nok ikke betale dine varer (kreditorer) og måske ikke moms og andet - men det er så bare personlig gæld så ingen løn i regnskabet, kun regulære indtægter og udgifter som du ser i linket
Jeg tvivler på du er fuldt med, og tror du vil ha glæde af at betale lidt til en ekstern i starten¨
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER