Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, ikke moms, overskud, løn og hovedpine....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.. Jeg er utrolig træt af ikke at kunne finde ud af at regne og tal generelt, så håber der er en/flere der vil hjælpe mig.

Jeg tager springet inden længe og starter selvstændig! Derfor har jeg brug for hjælpe til at forstå hvordan man laver regnskab.

Jeg ved at jeg får både Erhvervskunder (eksl Moms) og Privat kunder (Inkl Moms)

men hvordan får jeg det styret hen i et regnskab, laver man 2 individuele (1 til privat og 1 til erhverskunder) ?

eller kan man flette det sammen på en måde?

og i det hele taget hvordan fungere det med atp, moms, skat, am og feriepenge. Jeg er helt lost, og har brug for nogle svar på helt simpelt idiotsikkert dansk :-)

Mvh Jesper Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Jeg synes du skal betale dig fra den hovedpine her i starten. Kontakt www.agera.dk og beskriv dit behov og få 3 gratis uforpligtende bud fra nogen der kan sidde eksternt og bogføre for dig via dropbox eller andet

Du er jo pænt sagt blank på regnskab. Du skal skam ha moms på til alle kunder, firma som private. Firma kunder kan så trække momsen fra, men for dig er det totalt ens når vi taler salg til Danmark. Så er der andre regler til udlandet, og det vil bare gi dig mere hovedpine

Der er intet med atp eller feriepenge hvis du har personlig virksomhed. Du må hæve alt det du vil og sætte alt det du vil ind, men vil du forstå bliver du nødt til lige at ryste hovedpinen væk og læse denne lette forklaring på skat i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html og så bør du uanset du er træt - også læse helt basalt om de krav der er om regnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html så er du et godt stykke

Har du så kræfter i morgen så tag lidt helt basalt mere her, og du har med nogle få læste sider fra de tre links ialt, i det mindste en basis viden, som det er dyrt at være uden http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html . 

Det du gør, er jo lidt at kaste dig ud fra 10 meter vippen -. vel vidende du ikke kan svømme og det er sjældent en god ide Big Smile

tag den hjælp der kan klare dig fint igennem en start

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:57

Tak for links. Jeg vil tage mig et par ipren imorgen, også gennemgå dine links og forhåbentlig forstå regnskabens time imorgen :-)

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Seo Service Skrevet kl. 10:15

Hej Jesper

Hvis du stadig finder regnskabet/bogføringen uoverskueligt, så vil vi meget gerne hjælpe dig med bogføringen.

Vi har tidligere hjulpet andre, der har startet et nyt firma op, med bogføringen, moms, løn mv., som stod i en lignende situation som dig. Så hvis du stadig får hovedpine af det hele, så giv os et kald på +45 98 45 77 70 og jeg kan også få vores bogholder til at ringe til dig.

Der er altid mange ting, som man skal have styr på i starten, og du kan også trække mange udgifter og startomkostninger fra. Så det er vigtigt at have nogenlunde styr på dette, når du starter op.

Med venlig hilsen

Steen, Topvirk.

stmn@frederikshavn.dk

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)