Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger information omkring en SMS-Gateway.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj, i flinke mennesker.

Jeg er ved at åbne mit chat-site, og skal have brugt lidt penge på en sms-gateway. Jeg har lidt krav, så jeg håber, at I vil komme med Jeres erfaring - eller har hørt om det - eller måske undersøgt det selv?

Jeg har lavet en slags web-shop, som udtrækker en række beklædning (f.eks hatte, sko, t-shirt, etc..) - ikke i den virkelig verden, men en 2d-virtuel-chat (læs evt. mine tideligere indlæg omkring mit koncept). Ved hver udtræk, skal jeg kunne f.eks skrive "MT KØB 8" hvor "8" er id'et på produktet. Når man f.eks skriver "MT KØB 8", skal den automatisk gå til f.eks www.mitdomaene.dk/secret_mobile_gateway.php?id=8&brugerid=xx. 

Det vil sige, hvis jeg har f.eks 5 udtræks fra min webshop, skal den automatisk danne "MT KØB 1" til "MT KØB 5", og gøre dem alle gyldige. Har før prøvet stadel's sms-gateway, men der skulle man "auto-godkendes", før man kunne blive ved med, at indsætte "keywords" - eller hvad "MT KØB x" nu hedder i sms-sproget, hehe :-)

Jeg ønsker uendelige "keywords" - og når jeg siger keywords, mener jeg, at jeg bare kan lave f.eks "MT KØB 1" til "MT KØB 999".  Jeg beklager selvfølgelig, hvis jeg finder ordet "keywords" forkert i denne sammenligening.

PS: Da jeg brugte stadel før i tiden, tog de over 50% af indtjenesten (f.eks hvis jeg købte noget på mobilen for 100 kr, tog stadel de 42 kr ud af de 100 kr) - så jeg ønsker også, at jeg selvfølgelig får så meget som muligt at indtjenesten selv som muligt. (jeg er grådig, hehe :-))

Håber i forstår, hvor jeg vil hen med det. Dette "koncept" bruges tit på store sider, såsom netstationen, arto - hvor man kan købe noget "ekstra" til sin profil, for lidt mobil-penge.. 

Jeg spurgte www.mobilemarketing.dk for 2 uger siden, men de har åbenbart ikke gidet svare tilbage, så jeg håber I - med erfaring, kan hjælpe mig på vej, til hvilke produkter jeg skal købe/tilknytte. Jeg er meget ny indenfor dette.

Hmm - Jeg programmerer PHP - hvis det er vigtigt, for sms-gateway´en?? 

Mvh - Jesper Kampmann Madsen.

fuckyeah.dk
Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:24

Hov - glemte vidst - at det skal være nemt at sætte op. F.eks skal jeg kunne lave "MT KØB 8", og sætte en pris på objektet. F.eks at "MT KØB 8" skal koste 5 DDK + sms-takst. 

fuckyeah.dk
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:26

JesperMadsen:

Jeg ønsker uendelige "keywords" - og når jeg siger keywords, mener jeg, at jeg bare kan lave f.eks "MT KØB 1" til "MT KØB 999".  Jeg beklager selvfølgelig, hvis jeg finder ordet "keywords" forkert i denne sammenligening.

Keywordet er det første, altså "MT". Alle udbydere bør kunne give dig en løsning, hvor de videresender alt efter "MT", f.eks. "KØB 1" til en URL du definerer. Når denne URL requestes, får du formentlig noget, der ligner: 

http://eksempel.dk/handler.php?from=4580808080&msg=KOEB%201&smsc=telia&id=1234567890

Det er altså op til dit script i handler.php at finde msg-parameteret, finde produktet, der er købt, finde en bruger ud fra telefonnummeret i from og tildele et item til brugeren i databasen. Det er skægt at kode, kan jeg afsløre. ;) 

Jeg spurgte www.mobilemarketing.dk for 2 uger siden, men de har åbenbart ikke gidet svare tilbage, så jeg håber I - med erfaring, kan hjælpe mig på vej, til hvilke produkter jeg skal købe/tilknytte. Jeg er meget ny indenfor dette.

Kontakt marketit.dk - han er Amino-bruger og kan uden tvivl hjælpe dig med en løsning.  

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:42

Hej Jesper og David

Mange tak for anbefalingen David :).

Ja vi kan hjælpe med sådan en løsning, en API løsning hvor du selv kan programmere dig frem til hvad du skal bruge. Her er keywordet faktisk bare dit ID på vores SMS gateway og alt derefter, som David siger, kan du lege med som du vil. 

Jesper har sendt mig en mail, så sender ham lige vores API beskrivelse, skulle andre være interesseret så smid endelig en mail.

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:00
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)