Her er nogen oplevelser, som jeg vil dele med jer. Alle sammen er sket inden for de sidste 14 dage. 1. Jeg havde i forbindelse med min virksomhed, oprettet en profil på en side med leje lokaler. Jeg får mails hver eneste dag, som har alt muligt andet indhold end ledige lokaler, hvilke gjorde jeg til sidst ønskede at afmelde mig. Da jeg forsøgte at afmelde mig, var det stort set umuligt. Men hans script fik registeret at jeg ikke ønskede hans mails. Så nu kommer der mails hvor han spørge mig, om jeg vil hjælpe ham, ved at fortælle, hvorfor jeg ville afmelde ham. Gæt om jeg agter at bruge hans service igen? 2. Elgiganten havde en farvelaserprinter til 666 kr. Jeg forsøgte at købe den hos Elgiganten, men der var desværre udsolgt. Så søgte jeg på nettet og fandt printeren hos Danmarks største website for elektronik. De havde den til samme pris og med gratis fragt. Jeg købte den og der blev lovet 1 dags leveringstid. 2 dage efter ringede jeg til kundeservice og der fortalte at de ikke havde den på lager, men han ville sende en annullering af ordren. Dagen efter var pengene stadig reserveret på mit kort og jeg havde ikke modtage en annullering. Så jeg ringede igen og der blev pengene frigivet. Gæt om jeg handler der igen? 3. Danmarks største webshop for spil, var næste. Jeg bestilte et spil, som der stod var på lager. Det var til download. Jeg bestilte og et døgn efter havde jeg stadig ikke fået en link til at downloade spillet. Ringede til dem og de fortalte at jeg nok ville få det dagen efter. Jeg søgte på nettet og fandt en anden webshop som lovede levering inden for 5 min. Jeg bestilte og fik downloadlink 2 min efter. Ringede til første webshop og afbestilte ordren. Det ville de i første omgang ikke, men da de ikke kunne levere, opgav de og annullerede ordren. Men pengene trak de på min konto dagen efter. Så måtte jeg ringe til dem igen og 3 dage senere havde jeg igen mine penge. 4. Jeg har 5-6 domains hosted hos en udbyder. Udbyderen har sendt faktura, på hostingen til samtlige af mine webadresser, som er på de domains. Samtidig med at de sendte fakturaerne ud, sendte de rykkere ud på de samme faktura. Så der ligger lige nu, samme fakturaer på de omkring 50 mailadresse jeg har. Samtidig med de har sendt faktura for de forskellige domains, har de også sendt en mail mere hvor de starter med at skrive "Vi har i dette sekund sendt faktura for domænet XXXX.dk" Så noget i retning af 5 mails, i samtlige mailadresse. |
Du har helt ret i ovenstående. Det er også en af grundene til at vi åbnede vores virksomhed - vi vil gerne tilbyde en bedre kundeservice end vores konkurrenter.
Det lyder jo utroligt at man for eksempel ikke kan levere et spil til download med det samme. Jeg håber da du har bedre oplevelser med shops i fremtiden. :)