Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projektor til hemmebio

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en gammel hjemmebio-projektor. Den er jeg glad for. - Men jeg vil til at se mig om efter en ny, der har HDMI og 3D... - Men der er MANGE.... - Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg skal vælge.

De spænder jo fra få tusinde til 30.000 kr. - BenQ var godt da jeg for nogle år siden også kiggede (de havde et godt kvalitets-pris forhold) - Men nu ligger de faktisk, i hvert fald på nogle produkter, i den billige ende... Er de ikke gode mere?

Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 17:29

Hej Carsten. 

BenQ leverer stadig en række helt og aldeles gode projektorer som både kan anvendes til præsentationer og hjemmebio'en.
For at finde ud af, hvad du skal vælge, skal du først og fremmest have styr på projektorens lysstyrke og kontrastforhold. 

Vi har i hos Bio7.dk udarbejdet en grundig guide til hvordan du vælger din projektor.
Du er meget velkommen til at kigge nærmere her: http://bio7.dk/hvad-skal-min-projektor-kunne/

Hvis det stadig ikke er til at finde ud af, må du meget gerne skrive mig en mail på djf@bio7.dk, eller give mig et opkald på 30498401. Så vil jeg står klar med hjælp og rådgivning.

Venlig hilsen

Daniel Friis

Bio7.dk 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:49

Hej Daniel

Tak for svar.

Hvis jeg kigger på hifipriser.dk kan jeg se at der er en 'Medfødt Opløsning' og en 'Maks. Opløsning (Resized)' - Hvad er forskellen?

Som jeg ser det, kan jeg ikke engang købe mig til en full-HD projektor med 3D... Kan det virkellig passe?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:50

Prøv at kigge på http://www.projectorcentral.com/

:-)

Omvendt ville jeg da overveje timingen. Det er ikke mange måneder siden, at Sony præsenterede en ultra hd projector, en teknologi som endnu ikke har fundet sin vej til det brede marked.

Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 18:17

Medfødt opløsning er den opløsning, som projektoren kan afspille. Eks. 720p

Maximum opløsning er så den maksimale opløsning, som projektoren kan konvertere til sin udgangsopløsning. Hvis denne f.eks. er 1080p vil det sige, at en HD (720p) projektor kan "genkende" FullHD (1080p) materiale, og komprimere det til sin egen kvalitet - HD (720p).
Håber det var forståeligt.

Det er muligt at købe en FullHD projektor med 3D. Se for eksempel på BenQ W1070, som i øvrigt er rigtig brugervenlig og giver et skarpt billede.

Venlig hilsen

Daniel Friis 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:48

Tak for svaret. Jo, det gav mening.

BenQ W1070 er da ikke så vildt dyr faktisk! - Larmer lidt meget 33db... Men det går vil.

Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 23:03

Nej, det er en ganske god projektor til prisen.
Ydermere har BenQ et af de, efter min mening, mest brugervenlige interfaces.
Dette tæller også i bogen.

Venlig hilsen

Daniel Friis

Bio7.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)