Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er stiftelsesdokumentet det samme som referat fra stiftende generalforsamling

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at oprette mit aps inde på virk.dk og er i tvivl om de to ovenstående dokumenter er de samme eller om jeg skal oprette to forskellige?

En der kan give mig et hurtigt svar herpå?

god weekend

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 18:51

du skal udarbejde et stiftelsesdokument og et sæt vedtægter for selskabet.Er dit selskab ejet af en person er der ikke de store problemer i at udarbejde disse 2 stykker papir.

Du kan google begge dele og finde eksempler. Du kan også finde eksempler på startvækst.dk vøkstguiden.dk og lign. sider

Husk at kapitalen skal bekræftes af bank, reg/statsaut. revisor eller advokat. (det billigste er sikkert din bank, men spørg dem om de tager debyr herfor, min bank gør det uden gebyr. Men nogen banker tager gebyr i flere tusinde kroners klassen)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44

og din bank er, om jeg husker ret (hvilket ikke altid er tilfældet Big Smile) Møns sparekasse - som jo så kan være aktuel at kontakte hvis man vil se om banken vil bekræfte selskabskapital gratis (sikker mod at man så er/bliver kunde, men det er vel rimeligt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 00:10

Cookie - John Hannover:
 Big Smile) Møns sparekasse
   Møns Bank Wink

Men nu kan trådstarter jo starte med at spørge sin egen bank... Det kan jo være de også gør det gratis eller mod et mindre acceptabelt gebyr. bare inden man straks skifter bank, hvis man nu er tilfreds med den man har Smile Men, ja, ellers er det jo rimeligt man lægger sine forretninger der hvor man opnår flest fordele, -dette gælder jo generelt indenfor forretninger.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:31

Hej mrbondi,

der finde professionelle, som stifter dit aps for omkring kr. 1.000, måske det var løsningen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:28

SWcotspain:
for omkring kr. 1.000

Hvorfor betale 1000 kr for noget, hvis man kan gøre det gratis Surprise

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:07

Søren:

SWcotspain:
for omkring kr. 1.000

Hvorfor betale 1000 kr for noget, hvis man kan gøre det gratis Surprise

Fordi trådstarter nok ikke helt har styr på dette.

Måske du vil tilbyde trådstarter din hjælp gratis?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

jeg vil også klart anbefale at sætte 1000 kr i stiftelse af en proff - men omvendt - ja spørg egen bank og dernæst ellers prøv Møns bank.

Det kunne jo være lidt sjovt at vide, for alle iværksættere - og her specielt IVS stiftere som kan ha problemer med erhvervskonto, om der er en bank der tager i princip alle ind (nok ikke lige RKI men ellers) og giver dem erhvervskonto og tilmed gratis bekræftelse af over 25.000 kr stilftelser til styrelsen - Om ikke andet, kunne det presse andre banker, hvis der var en sådan bank. 

Desværre så oplever man tit, at det at EN har fået det igennem i sin bank, ikke er det samme som at alle andre kan, men det er forsøget værd og lykkes det, så meld tilbage, så andre med IVS kan vide, at der findes en bank som temmelig ukritisk (nok ud over RKI) stiller op med erhvervskonto og evt gratis bekræftelse af selskabskapital

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

Cookie - John Hannover:
ellers prøv Møns bank

Nok værd at have i baghovedet at Møns Bank hænger med solvensen og måske af den grund ikke er så risikovillige i forhold til iværksættere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

Henrik Koudahl:
Nok værd at have i baghovedet at Møns Bank hænger med solvensen og måske af den grund ikke er så risikovillige i forhold til iværksættere.
Jeps - det kunne dog også være lige modsat - de kunne være mere sultne, for Sørens oplevelser med dem er også inden for en periode de har hængt i bremserne med solvens - 

Det er faktisk lidt ironisk. Bankpakker som betyder at bankerne garanterer for hinanden og ikke har kostet staten penge, betyder, at de banker som har det sværest, er de banker som tilbyder højeste indlånsrenter - ex vil Vestjysk bank toppe hos MyBanker rente sammenligning - og de er vist heller ikke lige den mest solide af de danske.

Det kan disse banker gøre, helt som de kan tilbyde erhvervskonto til alle, fordi der er garanti som gør, at alle de andre banker, skal betale hvis banken går konkurs og indskydergarantien træder ind og sikrer indlånerne.

Lidt sjovt, at de solide skal betale de usolide for at kunne køre hård konkurrence på renter og stor risiko villighed - men sådan er det, så netop solvens problemer KAN få banker til bare at stikke konti ud og bekræfte kapital i ApS gratis.

Det jeg efterlyser, er bare at andre HVIS de prøver det, bekræfter, OM det er tilfældet her, for så er der jo nogen der - så længe snoren holder, får løst et problem med stiftelse og erhvervskonto. Det er muligt den slet ikke holder idag og at Søren bare var heldig eller god i sit samarbejde med dem, men det var nyttigt hvis nogen kunne nævne en bank, som altid bare tog erhvervskonto (ud over RKI folk)

vh John H

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)