|
Hej Amino, jeg har forsøgt mig med lidt revisorhjælp uden det store held, men mon ikke en flok iværksættere som jer, kan give mig svar. På Min nye hjemmeside, skal man som bruger kunne optjene penge og udbetale dem. Men hvordan skal jeg bogføre dette? Jeg ved ikke meget om regnskab og bogføring, men jeg vil gerne komme uden om, at udbetalingen ses som løn, men hvad er der ellers af muligheder. Pengene skal gå fra hjemmesidens konto til brugerens PayPal-konto. Hvis nu brugeren har optjent 100kr, som denne gerne vil have udbetalt, hvad skal så "momses" og beskattes osv? Håber I kan svare mig :) God weekend! |
underligt hvis ikke en revisor har kunnet spørge ind og hjælpe. Hvad er det de får penge for må være første spørgsmål. er det noget affiliate de får penge for (at vise dine annoncer) eller er det præmier (måske præmieafgift og en række love at overholde vil jeg tro) eller er det for noget arbejde de har udført for dig/sitet. Svaret vil sikkert afhænge af det.
Kort fortalt, hvis det er løn eller betaling for en ydelse for dig så skal det ud som løn med indberetning, men affiliate skal ikke indberettes af udbetaler mig bekendt ?? og præmie konkurrencer har sine egne regler
Jeg er sikker på en revisor kan svare hvis du spørger præcist nok
vh John H
Bliv gratis medlem