Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan læses ApS regnskaber ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Jeg sidder og kigger på en virksomheds Aps regnskab. Jeg har lidt svæt ved forstå den pga fagudtryk.

Kan nogen udfra billedet fortælle mig, hvad virksomhedens overskud er ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:39

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:46

Det er den der hedder nettoresultat.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:35

nettoresultat. - Noget siger mig, det er efter alt inkl skat, moms er betalt ?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:04

Det er efter skat, men det har dog ikke noget med moms at gøre, da moms jo er indkomst neutral, og derfor ikke indgår i resultatopgørelsen.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

jeg ved ikke hvor disse tal stammer fra, men jeg ville ikke tage dem for gode varer.

Hvis du skal bruge det til noget vigtigt, så træk selskabets regnskab via CVR.dk.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

tallene er givetvist fra proff - Det man ville spørge om, er bevægelsen i egenkaptialen set i forhold til det stabile resultat synes jeg  en eller anden nedskrivning over balancen. Tallene via CVR vil se tilsvarende ud men måske/formentlig kan man se mere ved at få mere fuldkomment regnskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:19

Cookie - John Hannover:

tallene er givetvist fra proff - Det man ville spørge om, er bevægelsen i egenkaptialen set i forhold til det stabile resultat synes jeg  en eller anden nedskrivning over balancen. Tallene via CVR vil se tilsvarende ud men måske/formentlig kan man se mere ved at få mere fuldkomment regnskab

vh John H

Skyldes formentlig udldoning af udbytte.

Iøvrigt enig med Stig. Køb regnskabet over cvr.dk, det koster kr. 37,00.

Tonny

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:00

Hej

Er du ved at købe en virksomhed eller ved at kontrollere om den kan betale dine regninger?

Hvis du er ved at købe en virksomhed, skal du passe på ikke at kikke på alt for mange tal og kurver, det har det med at forkludre forståelsen af et regnskab. Se hvordan et årsregnskab ser ud - på den enkle måde. 

Når du har set og forstået dette, skal du vurdere virksomhedens dækningsbidrag - ser det godt ud?

Er du bange for at virksomheden, du kikker på er ved at gå fallit, kan du kikke på du signaler der viser om det er ved at gå galt. 

kh

Mogens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)