Jeg skriver her på vegne af min kæreste, da desperationen så småt er begyndt at melde sig. Sagens kerne er den, at min kæreste ikke er dansk statsborger.
For at opnå SU som EU-borger når man studerer i Danmark, er det påkrævet, at man som minimum har 10 timers arbejde om ugen ved siden af sit studie.
Som situationen ser ud nu, har hun en arbejdsuge der lyder på 3 timer, hvor hun står for en række forskellige opgaver på et stort, internationalt digitalt bureau i Odense, der primært beskæftiger sig med salg af stock-billeder. En anbefaling fra den nuværende arbejdsgiver skulle gerne være under vejs.
Som udgangspunkt har alt interesse, da vi begge ville være utroligt kede af, hvis hun skulle se sig nødsaget til at tage hjem og droppe ud af sin ønske-uddannelse :( Hun er fuldt indforstået med, at hun kan se sig nødsaget til at opsige sin nuværende stilling.
Hun er meget imødekommende, og er generelt bare en af de typer, der skaber en god og positiv atmosfære i rummet. Ligeledes er hun lige startet til dansk-undervisning.
Det skal også lige nævnes, at vi har været rundt med et utal af ansøgninger på alle de mest oplagte steder.
Vi vil med glæde sende hendes CV, og hun kan starte hurtigst muligt. Jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe os!
Hun er generelt et meget kreativt menneske, der holder af at tage billeder, male og skrive poesi.
Tidligere har hun studeret psykologi på universitetet i Cluj, Rumænien.
Hun har tidligere haft rengøringsjob, hvilket også hører under en af de arbejdsopgaver, hun beskæftiger sig med nu. Ligeledes har hun arbejdet med tildeling af keywords til billeder på hendes nuværende arbejdsplads. Da jeg også er MMD-studerende samt uddannet webintegrator, og har erfaring indefor branchen, kan jeg kun sige god for hendes forståelse for de tekniske aspekter. Hun er stadig på et relativt basalt niveau i forhold til kodning, men taget det faktum i betragtning at hun startede som multimediedesigner for to måneder siden, er hun langt mere kompetent end størstedelen.
Men som sagt er det absolut ikke noget krav, at det er studierelevant arbejde.
Hun er fra Rumænien, og snakker følgende sprog:
Rumænsk (modersmål) Spansk (Avanceret) Engelsk (Avanceret) Italiensk (Begynder) Dansk (Begynder)