Jeg synes faktisk tit jeg falder over nye produkter hvor man kan skabe en niche, prøv at gennemse alibaba.com for produkter du synes giver mening.
I dag kiggede jeg på forskellige jeans typer og faldt over noget der kunne være en niche. Motorcykel bukser der er lavet af Kevlar med jeans udenpå til ca. 350kr. så man kan se lidt mere casual ud. Dem er der sikkert mange der vil give 1000-1200kr. for.
Tak for indput Mr. A
Jeg har lige taget et kik på alibaba.com og der er jo næsten kun fantasien der sætter grænser :) - det er jo fedt, men synes at det er meget svært at indskrænke til nogle enkle produkter og især hvilke parameter man evt. skulle sælge og markedsføre produktet på.
Fedt set med bukserne, men hvordan er du kommet frem til at der kunne være et behov der, som ikke bliver dækket? Kører du selv motercykel og synes det mangler? Kender du noget til en god metode at analysere om der er et marked for det?
Der findes RIGTIG mange tråde efterhånden hvor folk spørger. "hvad skal jeg sælge"
Men.... hvis jeg sidder med en god idé hvorfor i al verden skulle jeg så dele den med dig? Det kunne jo være jeg selv ville udnytte potentialet i markedet
Ofte så handler det om at spotte et sted hvor du kan få en konkurrencefordel. Undersøg også hvilke leverandører du har til rådighed indenfor den enkelte niche. Den / de rigtige leverandører som leverer det rette produkt, med den rigtige service til den rigtige pris er svære at finde.
Tjek evt. også www.coolest-gadgets.com her kan du nok få et par timer til at gå med at lede efter nye spændende produkter :)
Via coolest-gadgets.com har jeg lige fundet denne side:
Der er super mange underlige / sjove produkter - de er skøre de japanere
Hilsen Morten
Tak for indputs Morten
Målet med mit spørgsmål er ikke, at luske den gyldne idé ud af innovative iværksættere, men mere at diskutere emnet og lære noget af processen. ( Men bonus, hvis nogen skulle få lyst til at servere deres fantastiske idé på et sølvfad ) :)
Jeg mener selv at have en lille fordel ved at have godt styr på SEO, annoncering, online markedsførings tiltag - og håber det kan være en ting jeg kan udskille mig på. At spotte et sted hvor man kan få en konkurrencefordel synes jeg er en svær diciplin - jeg bruger meget tid på netop dette og har øjne og øre åbne konstant for netop at kunne finde ind til et eller flere produkter der er til at sælge på et marked der ikke er helt mættet.
Jeg har i første omgang gået efter taktikken, at finde frem til et produkt/er jeg kunne tænke mig at sælge og derefter finde frem til leverandører.
Jeg vil helt sikkert ta' et kik på de kreative japaners trend shop - synes ofte man har set dem digtere mode fænomener langt før de er kommet til dk :) tak for linket ;)
Jeg har godt været samme tanker igennem. Jeg ville nok hurtigt gå død i at være danmarks nye tampax konge, men så igen, hvis jeg kan omsætte for millioner kender jeg mig selv godt nok til at kunne se bort fra produktet og hygge mig med forretnings delen.
Det lyder godt nok til at du har et konge produkt at sælge der :) - Hvorfor gør du det ikke? Hvem har ikke lyst til at omsætte 5-600.000kr det første år? :)
Fandens du ikke vil fortælle din idé :P - Vi kan helt sikkert godt finde ud af at du får en god sum penge, hvis din opskrift lykkedes, men den bliver nok lidt svært at få udformet en kontrakt. Hvor meget skylder jeg, hvis nu jeg ikke finder idéen lige få attraktiv som dig efter du har afsløret den? :P
Haha, ja det er et meget åbent spørgsmål og håbede også at kunne provokere lidt til at få noget dialog i gang - havde nu ikke regnet med at nogen ville servere deres gyldne idé bare fordi jeg nu spurgte:) - Men for mig er det interessant at få noget dialog på det felt, som jeg pt. bruger lang tid på at tænke over og er groet lidt fast i. Man vil jo gerne investere i et godt produkt første gang og komme godt fra start.