Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms - 2 udenlandske og mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa Amino.

Jeg arbejder på et spil sammen med en fra England og en anden fra Portugal.

Vi er ikke noget firma eller noget. Blot 3 individuelle individer fra 3 forskellige steder i Europa.

I spillet sælger vi virtuelle "mønter" som kan bruges i spillet til alverdens ting. Vi modtager penge (euro) på vores fælles PayPal account.

Mit spørgsmål er så om det er lovligt at splitte indkomsten i mellem os, hvor vi derefter hver især selv sørger for at betale skat og moms efter det lands regler som vi hver især lever i?

Altså siden vi ikke har registreret nogen virksomhed er der vel heller ikke noget specifikt land der skal betales moms til?

Kan det ikke bare ses som 3 enkeltmandsvirksomheder der arbejder sammen på tværs af landegrænser og deler udbyttet? Eller er det slet ikke så enkelt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02

Nej - så enkelt er det ikke. Der er både en skatte- og momsmæssig problematik.

Teknisk set er det at sammenstille med et interessentskab (i/s). Du skal selvangive din del af over- eller underskud. Dertil kommer den momsmæssige problemstilling - hvor den største udfordring kan være at afgøre i hvilket land, som I hører til i. Der er en lang række faktorer som er afgørende for dette og som regulerer dette spørgsmål landene imellem.

Det ville måske være en god ide at du tog en snak med dine partnere om hvordan jeres fælles projekt skal organiseres fremover.

Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:23

Okay, lad os så sige at vi opretter et I/S i Danmark.

Når vi så sælger vores virtuelle "mønter", går jeg ud fra at der skal moms på. Men hvad hvis det er en person uden for EU der køber "mønter"? Skal vi så stadig regne momsen med?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)