Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tiderne skifter - gør cloud storage også ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre hvad i ville anbefale som løsning til at lagre sine filer i skyen, og som kan være attraktivt til en lille virksomhed (Webdesign). Der er efterhånden mange muligheder for at lagre sine data: Dropbox, OneDrive, Google Drive, Box.com, SpiderOak etc.

Men hvad ville i vælge til et firma som skal bruge 100+ GB, til at kunne dele projekter til kunder, uploade sine billeder fra iPhone automatisk (nice to have), og sikkerheden skulle gerne være god.

Google Drive har lige sat sine priser gevaldigt ned, men jeg er måske ikke tilhænger af den måde Google scanner ens filer på. Desuden bruger jeg også gerne skyen til redigering af filer og til at sende tilbud etc. ud til kunden via en skabelon...

Gi' mig gerne jeres holdninger og tanker til hvad i ville vælge :)

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Hvis du ønsker ejerskab over dine egne data, så ville jeg personligt ikke bruge nogen af de nævnte tjenester. Brug hellere en løsning fra en lokal dansk virksomhed, så er du da nogenlunde beskyttet af dansk lov og ret.

Jeg synes der har været alt for mange "dumme" sager i medierne om at nogle af udbyderne er lige lovlige interesserede i hvad man har liggende. Det bør de ikke blande sig i, i min optik.

Vi har desværre ikke service endnu, men vi forventer at åbne en service, netop som den du snakker om her i 2014. Den vil blive hostet på danske servere (lave svartider) og selvfølgelig overholde dansk lovgivning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg kan også godt følge din tankegang. Men det er desværre sådan det ser ud i øjeblikket, hvis ikke man skal op at give flere hundrede kroner for en dansk service.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke selv checket, men hvad er prisforskellen da ? Er en dansk tjeneste så dyr at du hellere vil gå på kompromis for at spare X antal kr. pr. måned ?
Alternativt kan du jo købe en NAS og give adgang på forskellig niveau på den. Kræver så at du har en OK Internetforbindelse, du kan tilslutte den til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare min erfaring at backup tjenester i Danmark koster. Og ja, jeg er villig til at gå på kompromis hvis jeg kæøbe en tjeneste til 100 DKK om måneden frem for 300 DKK.

Men hvis du kan komme med nogle gode danske tjenester er da mere lytteklar :)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Vi kan godt hjælpe dig. Vi har lige det du leder efter. Se mere ind på www.anchorworks.dk. Vi kan tilbyde dig denne løsning ret billigt.

Du kan skrive til mig på nikolas@dansave.dk så kan vi godt finde en god pris til dig.

Anchor er et cloud-baseret fildelingsværktøj målrettet IT-levarandørne, så de kan tilbyde deres kunder en mere sikker løsningen an dropbox plus der er mange flere funktioner.

Vi tilbyder også denne løsning dirkekte til virksomheder hvor alt bliver hosted af os ( Dansave www.dansave.dk )

Det er en cloud-baseret fildelingsværktøj målrettet virksomhedernes daglige håndtering af filer, både internt og eksternt. Løsningen er nem og intuitiv for slutbrugerne. Anchor er kort sagt virksomhedernes Dropbox.

Anchors uniqueness ligger i, at virksomheden har kontrol hvor alle data placeres henne, samt hvilke medarbejdere der er tildelt forskellige rettigheder. Derudover er der både versionisering af filer og backup-funktion indbygget i Anchor.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Du skal skelne, hvad jeg lige umiddelbart ikke tror at du gør. En ting er storage, noget andet er backup. Storage er når du gemmer dine data et sted. Overskriver du dem, så er det gamle indhold tabt. Backup er det modsatte, du overskriver ikke en ældre version med en nyere version af filen, den nyere version gemmes sammen med den gamle. Har du behov for at gå tilbage i tid, laver du en restore af filen fra et givent tidspunkt. Det kan du med backup, ikke med storage.

Der kan så være tjenester der kombinerer både storage og backup.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtigt - mig der lige fik skrevet forkert, jeg mente selvfølgelig storage.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIgroup ApS:

Nu har jeg ikke selv checket, men hvad er prisforskellen da ? Er en dansk tjeneste så dyr at du hellere vil gå på kompromis for at spare X antal kr. pr. måned ?
Alternativt kan du jo købe en NAS og give adgang på forskellig niveau på den. Kræver så at du har en OK Internetforbindelse, du kan tilslutte den til.

Hej VELOCIgroup ApS

Anchor er specielt bygget til IT-leverandør som jer, hvor I har mulighed for at sælge jeres kunder en sikker fildelings / synkroniserings løsning til jeres virksomheds kunder fremfor de selv finder på uskire løsninger som Dropbox, Box, Google drive osv. Produktet kan også brandes med eget logo, med enten IT-service leverandørens eller slutkundens identitet.

Vi har tegnet en aftale med Anchor om at sælge, servicere og markedsføre Anchor til hele Skandinavien.

Se mere ind på www.anchorworks.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal også lige siges at der hele tiden bliver udviklet nye funktioner til Anchor.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)