Jeg vil høre hvad i ville anbefale som løsning til at lagre sine filer i skyen, og som kan være attraktivt til en lille virksomhed (Webdesign). Der er efterhånden mange muligheder for at lagre sine data: Dropbox, OneDrive, Google Drive, Box.com, SpiderOak etc. Men hvad ville i vælge til et firma som skal bruge 100+ GB, til at kunne dele projekter til kunder, uploade sine billeder fra iPhone automatisk (nice to have), og sikkerheden skulle gerne være god. Google Drive har lige sat sine priser gevaldigt ned, men jeg er måske ikke tilhænger af den måde Google scanner ens filer på. Desuden bruger jeg også gerne skyen til redigering af filer og til at sende tilbud etc. ud til kunden via en skabelon... Gi' mig gerne jeres holdninger og tanker til hvad i ville vælge :) |
Hej Mads,
Hvis du ønsker ejerskab over dine egne data, så ville jeg personligt ikke bruge nogen af de nævnte tjenester. Brug hellere en løsning fra en lokal dansk virksomhed, så er du da nogenlunde beskyttet af dansk lov og ret.
Jeg synes der har været alt for mange "dumme" sager i medierne om at nogle af udbyderne er lige lovlige interesserede i hvad man har liggende. Det bør de ikke blande sig i, i min optik.
Vi har desværre ikke service endnu, men vi forventer at åbne en service, netop som den du snakker om her i 2014. Den vil blive hostet på danske servere (lave svartider) og selvfølgelig overholde dansk lovgivning.