Magento - Hjælp min side er nede
Tilmeldt 14. Mar 14
clubdiva
Skrevet
31-03-2014 kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Magento eksperter,
Jeg har nu 2 dage i træk oplevet at min shop gik ned med følgende fejl fra error loggen:
Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '42863' for key 'PRIMARY'";i:1;s:3263:"#0
Er der nogen af jer som ved hvad jeg kan gøre ved problemet?
Med venlig hilsen
Martin
Svar
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Søren Mastrup
Skrevet
31-03-2014 kl. 22:10
Svar
Svar
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Hej,
Er det godt nok hele fejlbeskeden? Den kommer jo fra databasen af, umiddelbart synes jeg der mangler et eller andet tabelnavn i den fejlbeskeder der, i hvert fald er noget gået galt i magento, så den forsøger at lave noget som er ulovligt i forhold til at holde databasen intakt..
Har du ikke mere vedr. den fejl? For synes virkelig der mangler lidt i fejl beskeden, men der er sket en fejl på et tidspunkt sådan din database ikke længere er intakt.
Svar
Tilmeldt 14. Mar 14
clubdiva
Skrevet
31-03-2014 kl. 22:16
Svar
Hej Michael,
Her er hele error loggen:
a:5:{i:0;s:95:"SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '42863' for key 'PRIMARY'";i:1;s:3263:"#0 /var/www/clubdiva.dk/public_html/lib/Varien/Db/Statement/Pdo/Mysql .php (110): Zend_Db_Statement_Pdo->_execute(Array) #1 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app /code/core/Zend/Db/Statement.php (291): Varien_Db_Statement_Pdo_Mysql->_execute(Array) #2 /var/www/clubdiva.dk/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(479): Zend_Db_Statement->execute(Array) #3 /var/www/clubdiva.dk/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Abstract.php(238): Zend_Db_Adapter_Abstract->query('INSERT INTO `lo...', Array) #4 /var/www/clubdiva.dk/public_html/lib/Varien/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(428): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query('INSERT INTO `lo...', Array) #5 /var/www/clubdiva.dk/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(574): Varien_Db_Adapter_Pdo_Mysql->query('INSERT INTO `lo...', Array) #6 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Log/Model/Resource/Visitor.php(174): Zend_Db_Adapter_Abstract->insert('log_visitor_inf...', Array) #7 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Log/Model/Resource/Visitor.php(108): Mage_Log_Model_Resource_Visitor->_saveVisitorInfo(Object(Mage_Log_Model_Visitor)) #8 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Abstract.php(463): Mage_Log_Model_Resource_Visitor->_afterSave(Object(Mage_Log_Model_Visitor)) #9 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Abstract.php(318): Mage_Core_Model_Resource_Db_Abstract->save(Object(Mage_Log_Model_Visitor)) #10 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Log/Model/Visitor.php(167): Mage_Core_Model_Abstract->save() #11 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(1338): Mage_Log_Model_Visitor->initByRequest(Object(Varien_Event_Observer)) #12 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(1317): Mage_Core_Model_App->_callObserverMethod(Object(Mage_Log_Model_Visitor), 'initByRequest', Object(Varien_Event_Observer)) #13 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app /Mage.php (447): Mage_Core_Model_App->dispatchEvent('controller_acti...', Array) #14 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(527): Mage::dispatchEvent('controller_acti...', Array) #15 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Front/Action.php(64): Mage_Core_Controller_Varien_Action->preDispatch() #16 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Sendfriend/controllers/ProductController.php(44): Mage_Core_Controller_Front_Action->preDispatch() #17 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(407): Mage_Sendfriend_ProductController->preDispatch() #18 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(250): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('send') #19 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(172): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http)) #20 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(354): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch() #21 /var/www/clubdiva.dk/public_html/app/Mage.php(683): Mage_Core_Model_App->run(Array) #22 /var/www/clubdiva.dk/public_html/index.php(95): Mage::run('', 'store')
Svar
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Tilmeldt 14. Mar 14
clubdiva
Skrevet
31-03-2014 kl. 22:27
Svar
Jeg har prøvet at tømme cachen, men det hjalp ikke. Har været i kontakt med de meget venlige og hjælpsomme folk fra Powerhosting, som siger at problemet nok er meget størrere :-(
Jeg får at vide, at der er en fejl i mine tabeller, som ikke længere passer
Svar
Tilmeldt 14. Mar 14
clubdiva
Skrevet
31-03-2014 kl. 22:29
Svar
Hej Søren,
Tak fordi at du prøver at hjælpe mig.
Der står et forslag om at man kan prøve at "increment tables", men hvordan gør man det og hvad betyder det?
Svar
Tilmeldt 14. Mar 14
clubdiva
Skrevet
31-03-2014 kl. 22:46
Svar
PROBLEMET LØST :-) :-)
Tak fordi at I kastede jer over det for at hjælpe mig med mit problem.
POWERHOSTING fandt en løsning som virkede - det er godt nok service langt ud over det sædvanlige :-) Hvis der skulle være andre, der skulle få problemet, så løste de det ved at rense log tabellerne.
Med venlig hilsen
Martin
Svar