Hej, Jeg har en enkeltmandsvirksomhed med 7.000 kr. på kontoen som jeg ønsker at lukke og starte et IVS op. 1. Kan jeg blot overføre de 7.000 kr. til min privatkonto, lukke virksomheden på virk.dk og sende en registrering ind om oprettelse af IVS? 2. Hvor lang tid tager det cirka at oprette et IVS? 3. Indenfor en måned vil min virksomhed få en indtægt på 8.750 kr. - hvordan gør jeg med dem hvis mit IVS ikke når at blive startet op inden? 4. Mht. kravet om årsrapportering - er det da nok at bruge funktionen i Dinero eller skal jeg have en revisor til at se på det? På forhånd tak. |
Nielslange:1. Kan jeg blot overføre de 7.000 kr. til min privatkonto, lukke virksomheden på virk.dk og sende en registrering ind om oprettelse af IVS?
2. Hvor lang tid tager det cirka at oprette et IVS?
3. Indenfor en måned vil min virksomhed få en indtægt på 8.750 kr. - hvordan gør jeg med dem hvis mit IVS ikke når at blive startet op inden?
4. Mht. kravet om årsrapportering - er det da nok at bruge funktionen i Dinero eller skal jeg have en revisor til at se på det?
1 - selve det med hvad der står på kontoen har intet at sige - det har ikke i sig selv noget med dit overskud at gøre. Du skal gøre dit regnskab op, og har du købt noget og trukket moms fra, så skal det nu sælges til dig selv eller andre med moms og indtægten skal bogføres ind både moms og indtægt - og så laver du regnskab som du skal bruge til skat 2014
Dersom du lukker det efter at ha stiftet CVR kan dette i princip købe tingene ud uden moms (får jo så heller ikke momsfradrag) ved samlet køb og lukning af det personlige MEN - pas på det ikke kan ses som skjult apportindskud, så jeg vil råde til at tage en revisor ind over, også fordi dit spørgsmål om kontoen tyder på lidt mangel i regnskabsforståelse
2 - pt menes 4 uger, regn lidt mere - op til 6-8 uger fra indsendelse
3 - udfører det og tager pengene ind i din personlige virksomhed - Hvis det er for en ydelse kan du ikke tage noget som helst ind som du har udført inden du havde selskab, uanset faktura tidspunkt måske tilmed først var - når du havde IVS
4 - Nej Dinero årsregnskab skal stilles om, så det ser ud lige nu, for at kunne bruges direkte ved indberetning til skat ligesom der skal laves skattereguleringer og foreligger ledelseserklæringer og andre krav til årsrapporten
--------------------
Husk der er krav om arbejdsskadeforsikring lovpligtigt for direktør/ejer af IVS så tag den omk ca 1200 kr med i dine beregninger - ud over evt pris for hjælp med årsrapporten
Få aftale med banken om erhvervskonto som du vil få behov for, så du ikke først skal slås med det efter stiftelsen. Du kan også bruge den til stiftelseskapital og den vil indtil stiftelse hedder IVS xxxxx under stiftelse
Læs evt her mere om IVS LET FORKLARET MED UNDERLINKS
vh John H