Jeg er igang med en webshop, og skal til at registrere som virksomhed. Behøver virksomheden symbolisere præcist på webshoppen? Eller kan jeg lave et helt random navn, som slet ikke matcher virksomhedsnavn og webshopnavn, men hvor webshopnavn hører inde under virksomheden? F.eks:
Nej du kan kalde din virksomhed "trold" hos erhvervstyrelsen når du skal have dit cvr.nr. og så kan du kalde din webshop "Trille.dk" det er der ikke nogen lov om.
Du skal dog på din webshop vise ejerforholdende altså hvem du er og hvordan man kommer i kontakt med dig.
Ja lad os sige du har registeret dig ved erhvervsstyrelsen med cvr.nr. 23516263 og navn Trold så kan du have alle de webshops du vil under samme cvr.nr. som du vil med alle de forskellige navne som du har lyst til. Det er bare dt cvr.nr. som har regnskabet og afgiftspligten. Der er så nogle andre regler hvis du vil sælge fødevarer da du så skal have oprettet produktionsnumre for hver enhed men det er en helt anden snak.
Helt iorden så. Men behøver jeg at registrere min webshop, under min virksomhed, efter jeg har registreret virksomheden? Eller kan jeg automatisk vælge selv direkte efter, at den står under virksomheden uden nogen snak med skat eller lign.?
Nej det skal du ikke. Opret du bare en virksomhed under det navn du har lyst. Så er du bare regnskabspligtig under det cvr.nr. du får. Om indtægten kommer fra trille webshop eller kalles vejbod eller farfars cigar er fuldstændig ligemeget. Aktiver og afgifter skal bare registreres under dit cvr.nr. Dette er hvis du kører et enkeltmandsvirksomhed som jeg regner med du gør.