Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en domæne sag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen


Jeg har haft kig på et domæne jeg godt kunne tænke mig i lang tid. Jeg har været på DK-Hostmasters venteliste i snart 2 år. Ejeren af domænet har det ikke til at pege hen på noget andet end et standard billede der viser at siden er hostedet af Talk Active. Domænet har ikke været brugt til noget i 2 år. Jeg har prøvet at skrive til ham og høre efter hvilken pris han kunne ønske dig, men han har afvist mig hver gang.

Det kan jo selvfølgelig være at han bruger domænet til andet end hjemmeside, men dette er dog ikke noget han har givet udtryk for.

Hvordan synes i at jeg skal fortsætte?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor vigtigt er domænet for dig? 

Jeg sidder lidt i samme situation, da jeg har været på venteliste i 2-3 år på et domæne der er et generisk ord, men som vil have en god effekt på forretningen at eje. Ejeren har haft det registreret i 10 år uden at benytte dette. 

Jeg tror såmænd nok at jeg kunne få det ved en domæneklage, men jeg tænker meget på det negative effekt (hvis nogen) en sådan "kapring" af et domæne kan betyde, hvor meget ravage er den nuværende ejer klar på at lave hvis han mister domænet? Det kan måske være mere skadeligt for ens forretning end den gevinst der er i domænet. 

Derfor har jeg valgt ikke at gøre noget, og blive på ventelisten. Selvom det bare ser ud til at domænet bliver holdt for at blive holdt. 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Prøv nu at tilbyde ham en ordentlig pris, så kan det være han har interesse. Hvis han ikke har interesse så find da et andet navn.

Det bliver ikke domain navnet der gør din forretning til en succes, men derimod hvor god du er til at brande det. 

Men mon han ikke bruger det til mail, heldigvis er det ikke så let at få overdraget et domæne som så mange herinde tror. Nu er det jo ikke bare sådan, at du ejer et navn, fordi du tror du kan lave noget der bliver en succes ;)

Jeg har selv nu 6 gange vundet, ved domæne klage nævnet over folk, der tror de bare kan tage mine domæne navne, fordi de lige har fået en fix ide til en lille shop.

Men har da også  solgt en del Domains, hvis jeg har fået en seriøs pris for domain og indhold. Så vil mene at det er den vej du skal gå.

Alternativt prøv at kigge lidt på alle de nye TLD´s der er til salg over det næste årm nogle rigtig gode muligheder for unikke navne .

Mvh

Michael

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael Clausen:
Prøv nu at tilbyde ham en ordentlig pris

Det er lige nøjagtig derfor, at et hav af domæner er utilgængelige.

Jeg har selv fornylig sløjfet to domæner, da jeg har valgt at drosle ned på antallet af mine hjemmesider.

En uge efter er det ene dk-domæne lagt på køl af en svensker. Det andet peger hen på en side med teksten "Tillykke! du har vundet" bla bla.

Det er utroligt, hvor mange domæner, der ikke er tilgængelige pga. spekulation. Det hæmmer virkelysten for seriøse selvstændige.

Jeg har for nogen tid siden droppet al samarbejde med et affiliatefirma, da jeg har erfaret, at de i årevis har blokeret for brugen af flere hundrede domæner.

Personligt mener jeg, at DK-Hostmaster snorksover, ellers have de dæmmet op for misbruget for længe siden.

Mvh. John.

Ps. Måske er det bare min moral, der er gammeldags Embarrassed

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birkelund:
Jeg har haft kig på et domæne jeg godt kunne tænke mig i lang tid. Jeg har været på DK-Hostmasters venteliste i snart 2 år.

Totalt spild af tid med alle de nye endelser der er kommet, og er på vej. Du kunne sikkert allerede have haft et der var langt bedre, hvis du ellers havde brugt tiden på at lede efter det, istedet for at vente på et optaget Domæne.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej John,

Nu behøves en ordentlig pris jo ikke være flere tusinde kroner, men syntes da at hvis man kommer med et seriøst bud for man et seriøst svar.

At en selvstændig bliver hæmmet i sin virkelyst fordi han ikke kan få sin vilje, minder mere om noget man ser i en børne have. Nu er det jo ikke fordi at selvstændige skal være en curling generation. ;)

Må indrømme at jeg beskuer et domæne navn som en investering, jeg køber mange .com domæner som jeg kan se med tiden muligvis, bliver en god investering. Det er jo ikke rigtigt mit problem at de selvstændige kommer 3 år efter, og kan se en mulighed, så må de betale.

Men det er jo altid et emne med mange holdninger og jeg vil da godt give dig ret i at det kan være træls. Men branding er nu alt og ikke navnet. Tag nu navne som fx google, wupti, jubii, cax. De er jo som sådan navne der sige intet, men deres branding var god. 

Hvis man ikke har sucess, er det ikke domæn navnet der er skyld i det.

Ps: Min morale er måske lidt slidt ;)

Mvh

Michael

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)