Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Står du og mangler en medarbejder som mig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de traditionelle jobsøgningskanaler ikke giver resultat, må man ty til andre metoder – derfor dette indlæg!

Jeg er nyuddannet Cand.mag i International Virksomhedskommunikation – en fin titel men hvad kan jeg egentlig? Først og fremmest kan jeg lære! De fleste virksomheder – store som små – kræver flere års erfaring af deres kommende medarbejdere, men hvad er erfaring mod et grønt blad, der higer efter at prøve sin viden af i praksis, tilegne sig ny viden, og som man som arbejdsgiver selv kan sætte sit præg på? I mine øjne er erfaring til tider overvurderet – hos nogen en skyklap, der forhindrer arbejdsgivere i at få fingre i guldet.

Dette er ikke et surt opstød fra en frustreret nyuddannet, der føler sig forbigået, det har jeg ikke gået ledig længe nok til;-) Men jeg vil meget gerne i job, og helst i morgen, hvis det kan lade sig gøre. Så det er mest af alt i håbet om, at der er én i dette forum, der lige står og mangler én som mig, eller kender én som gør, der har fået mig til at skrive dette indlæg.

Jeg er akademiker og oven i købet en humanistisk en af slagsen – og kvinde - men jeg er ikke farlig af den grund;-) Mine kompetencer er hovedsagligt teoretisk funderede, men praksis er for mig langt mere interessant – jeg ved at virkeligheden ikke altid stemmer overens med praksis, og derfor er jeg nu, efter 6 år på universitetet, så sulten efter at komme ud i erhvervslivet og for alvor få prøvet tingene af!

En stor del af min uddannelse er primært minded på et job, der består i at udarbejde skriftlig kommunikation – intern såvel som ekstern – og kompetencerne til dette har jeg, hvad enten det er på dansk, engelsk eller fransk. Det fik jeg bevist som kommunikationspraktikant i en fransk virksomhed sidste efterår. Under dette ophold fandt jeg også ud af, at mit studie har givet mig kompetencer inden for mundtlig kommunikation. Derfor ved jeg nu, at kontakt med mennesker skal være en del af min hverdag – udelukkende at udarbejde skriftlig kommunikation bliver for trivielt for mig. 

HR og rekruttering er et område, der interesserer mig virkelig meget og selvom studiet har berørt det, er det primært via mit studiejob som telemarketingkoordinator, mit ønske om at arbejde inden for dette område er opstået. Drømmejobbet for mig er en stilling hvor jeg ud over rekruttering også kan arbejde med intern kommunikation samt uddannelse og kompetenceudvikling af medarbejdere – og gerne i et internationalt miljø. Så skal jeg ud i de store virksomheder, tænker du… og det er måske rigtigt, men hvorfor ikke prøve lykken her, det kunne jo være… og jeg vil egentlig helst ind i en mindre virksomhed!

At arbejde i et internationalt miljø betyder meget for mig, da jeg gerne vil bruge mine sproglige kompetencer, men også fordi jeg finder kommunikation mellem kulturer vanvittigt spændende. Interkulturel kommunikation har også været emnet for mit kandidatspeciale. I samarbejde med en dansk organisation skrev jeg og en medstuderende om de kulturelle og kommunikative udfordringer forbundet med et skandinavisk virksomhedsopkøb. Resultatet blev en opgave som både universitetet og virksomheden fandt virkelig god og yderst relevant og brugbar. Ud over et godt resultat gav det at skrive opgaven praktisk erfaring med de kræfter, der er på spil i forbindelse med virksomhedsopkøb og forståelse for, at alt ikke altid er, som det står skrevet i bøgerne.  

Jeg og min specialemakker har desuden oprettet en hjemmeside, hvor vi udbyder kurser i netop interkulturel kommunikation – www.kulturogkommunikation.dk - hvis nogen skulle være interesseret i emnet.  Her finder I også flere informationer om mig http://www.kulturogkommunikation.dk/tabithabuchlarsen.html - (mit fulde CV finder I via linket under mit billede).

Jeg er bosat i Kolding, men søger job i hele Region Syddanmark, Østjylland og Midtjylland.

Er det ikke lige mig du står og mangler, kan jeg altid bruge nogle gode råd til jobsøgningen… hvad er det, I gerne vil høre som arbejdsgiver?

.       

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Min veninde lånte min pc med log in oplysninger og har derved lavet lidt rod i den. Så det er altså ikke mig der mangler job men hende :-)

Håber i kan hjælpe hende og beklager, hvis nogen har været lidt forvirret :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)