|
hej jeg vil lige spørger hvad det koster at starte et smba selskab op og hvad er fordele og ulemper ved det |
Man kan ikke længere starte smba, men du kan istedet starte ivs.
Debat
|
hej jeg vil lige spørger hvad det koster at starte et smba selskab op og hvad er fordele og ulemper ved det |
|
Hej! |
|
ja problemet er bare at jeg ikke kan hæve på min firma konto som jeg har løst til i et ivs |
|
men det kan du i en personlig virksomhed som det eneste - du må heller ikke i SMBA låne penge (tage penge ud persoligt uden det er som løn eller GF vedtaget udbytte), men i alle fald, de kan ikke stiftes længere Kun i personlige virksomheder personlige enkeltmands CVR eller I/S med flere personlige må man det Selskaber er en helt selvstændig juridisk enhed og man må ikke tage andet end løn og udbytte ud - og skyder man penge ind, skal det ske med lånebrev og der skal som minimum betales en rente fra virksomheden til den ejer der låner penge ind - svarende til markedsrenten Så penge ind = lånebrev og markedsrente Penge ud = løn eller udbytte og aldrig noget som helst andet i et selskab og efter stramning i - tror jeg 2012? - heller ikke i gamle SMBA nye lån vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com