hej jeg vil lige spørger hvad det koster at starte et smba selskab op og hvad er fordele og ulemper ved det |
Man kan ikke længere starte smba, men du kan istedet starte ivs.
hej jeg vil lige spørger hvad det koster at starte et smba selskab op og hvad er fordele og ulemper ved det |
Hej! |
ja problemet er bare at jeg ikke kan hæve på min firma konto som jeg har løst til i et ivs |
men det kan du i en personlig virksomhed som det eneste - du må heller ikke i SMBA låne penge (tage penge ud persoligt uden det er som løn eller GF vedtaget udbytte), men i alle fald, de kan ikke stiftes længere Kun i personlige virksomheder personlige enkeltmands CVR eller I/S med flere personlige må man det Selskaber er en helt selvstændig juridisk enhed og man må ikke tage andet end løn og udbytte ud - og skyder man penge ind, skal det ske med lånebrev og der skal som minimum betales en rente fra virksomheden til den ejer der låner penge ind - svarende til markedsrenten Så penge ind = lånebrev og markedsrente Penge ud = løn eller udbytte og aldrig noget som helst andet i et selskab og efter stramning i - tror jeg 2012? - heller ikke i gamle SMBA nye lån vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com