Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til smba virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg vil lige spørger hvad det koster at starte et smba selskab op og hvad er fordele og ulemper ved det 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:40

Man kan ikke længere starte smba, men du kan istedet starte ivs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

Hej! 
Du kan desværre ikke starte et SMBA mere. Men til gengæld kan du starte et IVS som giver de nogenlunde samme muligheder som SMBA.  

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:49

ja problemet er bare at jeg ikke kan hæve på min firma konto som jeg har løst til i et ivs 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

men det kan du i en personlig virksomhed som det eneste - du må heller ikke i SMBA låne penge (tage penge ud persoligt uden det er som løn eller GF vedtaget udbytte), men i alle fald, de kan ikke stiftes længere

Kun i personlige virksomheder personlige enkeltmands CVR eller I/S med flere personlige må man det

Selskaber er en helt selvstændig juridisk enhed og man må ikke tage andet end løn og udbytte ud - og skyder man penge ind, skal det ske med lånebrev og der skal som minimum betales en rente fra virksomheden til den ejer der låner penge ind - svarende til markedsrenten

Så penge ind = lånebrev og markedsrente

Penge ud = løn eller udbytte og aldrig noget som helst andet i et selskab og efter stramning i - tror jeg 2012? - heller ikke i gamle SMBA nye lån

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)