Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling af skat og moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg er ved at starte et IVS og vil hører om der er nogen der har styr på hvordan der skal betales moms og skal i et IVS om det er på samme måde som i et enkeltmands firma 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36

ja moms på samme måde, men skat er jo helt anderledes. I IVS tager man løn som indberettes til skat som a-skat helt som lønmodtager og selskabet selv betaler selskabsskat af sit overskud.

Man må absolut INTET hæve personligt uden løn eller udbytte i et IVS - det udløser omg skat uden at selskabet får fradrag for omkostningen til hævningen, selv for et lån i få dage. I personlig virksomhed må man jo så netop hæve lige så tosset man vil uden skattekonsekvens, så det er meget store forskelle

Husk i IVS er der også krav om arbejdsskadeforsikring som er dyr at undvære HVIS man fanges uden - ca 1200 kr i de fleste billigere forsikringsselskaber (test rundt) og husk, at IVS jo har helt andre krav til årsrapporten end du oplever som enkeltmandsvirksomhed. Læs gerne mere om IVS HER 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 14
Skrevet kl. 11:41

ok nu er det min kæreste der skal starte det ivs hun har et fast arbejde som hun vil beholde går det ud over noget på nogen måde vil det sige at vi ikke må hæve nogen penge på den konto der er tilknyttet selskabet 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

lm Maler:
vil det sige at vi ikke må hæve nogen penge på den konto der er tilknyttet selskabet 
Jep - hvis I gør det - til hende selv, uden at der indberettes løn som a-skat så er det et aktionærlån som er ulovligt, og selv hvis det betales tilbage dagen efter, udløser det skat og selskabet har ikke fradrag da beløbet jo er betalt tilbage, så det er NO-GO

Iøvrigt skal den konto jo så være en erhvervskonto (modsat personligt virksomhed som du spurgte om forskelle til) hvor selskabskapitalens 1 krone og op skal bekræftes til selskabsstyrelsen fra (erhvervskonto som laves i bank som IVS xxxxx under stiftelse) og hvor man godt må låne selskabet penge til, mod markedsrente, men aldrig må hæve personligt fra uden det er som a-skatteindberettet løn.

Din kæreste skal også være opmærksom på a-kasse som skal vide hun har selvstændig virksomhed som bi-beskætigelse og at det ofte vil betyde, at selskabet skal lukkes hvis hun en dag fik behov for dagpenge +  samt nævnt, den lovpligtige arbejdsskadeforsikring uanset hvad + evt behov for hjælp til den mere komplicerede årsrapport

god vind med det i alle fald

vh John H

Tilmeldt 29. Mar 14
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ok men hvis det lad os sige at vi lige står og mangler til indkøb i bilka må man godt så

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

lm Maler:
ok men hvis det lad os sige at vi lige står og mangler til indkøb i bilka må man godt så
Jeg synes svaret har været lysende klart NEJ ikke EN øre må I hæve til noget privat på en firmakonto i et IVS - IKKE EN ENESTE LILLE ØRE

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)