Der er rigtigt mange ting man skal tage højde for ved import, da du ikke nævner noget om hvor langt du er i din proces er det meget svært at hjælpe dig videre. Som nybegynder i tekstilproduktion forstår jeg ikke helt hvorfor du vælger en producent som er så lagt væk, det havde nok været nemmere at vælge en i f.eks Tyrkiet som du rimeligt billigt ville kunne besøge.
Jeg har haft kontakt til forskellige leverandører. Også trykfirmaer i DK, hvor det hele (inkl import) ville kunne gøres til en rimelig pris.
Fabrikken i Sydindien har jeg fået kontakt til gennem min faster, der har været agent i Indien, og som derfor kender til stedet. Vi tog kontakt til min fasters veninde, som selv får produceret hos den fabrik, og hun kunne derfor nemt sætte os i forbindelse med dem. Derfor er jeg tryg ved situationen, og det hjælper at have en med erfaring ved min side.
Når jeg får det på plads med import og fragt og har en fornemmelse af den endelige pris, vil jeg kunne sætte produktionen igang. Så det er der jeg står lige nu.
Håber det var informationer, der kunne bruges. Ellers må du sige til.
Med hensyn til fragt er der flere muligheder, enten skib der tager ca. 25 dage alternativt luftfragt som tager 3-5 dage. før du kan få nogle priser skal du kende både vægt og volumen af dit gods. Ved små mængder op til ca. 130 kg vil det billigste nok være at få det sendt med et kurer firma.
Husk at du skal være både moms og importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg.