Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af high tech firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver speciale som civilingeniør og ved at udvikle et lasersystem der kan tage blodprøver, dvs uden at man skal stikkes. Jeg går og lugter lidt til at starte et firma op der laver disse systemer. Udstyr til udvikling af disse systemer er meget dyrt, og det er derfor lidt mere kompliceret end at starte en købmandsforretning.

Men hvor skal man starte? skal man først søge kapital, partnere, lave en plan?

Nogle der kender en god bog der viser vejen til opstart af virksomhed i praksis?

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 11:55

Hej,

Er de ikke helt vilde på universiteterne for at hjælpe studerende med at komme i gang med en forretning?
Synes jeg har hørt man kan få meget sparing på DTU... men nu har jeg ikke selv studeret der, såårh...

En almindelig google-søgning på virksomhedsstart skulle også gerne kunne bringe dig en del af vejen... og ellers kan man altid ringe til det lokale erhvervscenter, og aftale en tid med en vejleder... eller tilmelde sig et iværksætterkursus for 600-700,-

Der er et utal af muligheder for at søge informationen..
Men det vil selvfølgelig være godt at lave nogle udkast til planer for virksomheden, målgrupper, produkter og alt det der.. så du selv ved hvilken information du søger.

Og velkommen til... :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:18

Hej

Du skal starte med at lave en forretningsplan (den kan du finde via google). Når du udarbejder denne, vil du automatisk blive guidet igennem diverse spørgsmål du skal tage stilling til.

Jeg vil gerne hjælpe dig lidt u/b. Skriv evt. på pk@visutech.dk

Note: Har selv startet et firma der udvikler og handler med avancerede elektronik.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:19

Hej Evidenso,

Der er mange aspekter ved start, både kommercielle, økonomiske og juridiske.

Som jeg ser det skal du  bl.a 1.lave en forretningsplan, 2. drøfte dine økonomiske rammer med din bank (drøft også med en alternativ bank) 3. tage stilling til hvordan du beskytter din ide, så andre ikke kan snubbe den  og 4. tage stilling til om du allerede nu skal tage investorer ind, med hvor meget og hvor stor en ejerandel er du villig til at afgive.

Du er velkommen til at ringe for en uforpligtende snak. Held og lykke.

mvh Jon, jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:41

Hej

Proev at tage fat i vidensbanken.com. Jeg ved de kan hjaelpe dig.

vh

Peder 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:08

Lyder meget interressant. Er der nogen der laver sådan noget allerede eller er du ude i noget der kan patenteres?

MvhAS

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)